Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Notifiering om nya kommentarer till artiklar fungerar ej

Produkter
(logga in för att koppla)

PMD

Aktiv medlem
Länkarna i breven man får om nya kommentarer till artiklar leder inte längre till de nyskrivna kommentarerna. Man kommer till toppen av artikelsidan istället.

Kommentarer till artiklarna syns inte heller längre utan döljs under rubriker som talar om hur många svar en gammal kommentar har.
 

PMD

Aktiv medlem
För att förtydliga så är problemet att det blir svårt att hitta den kommentar som man fick en notifiering om.

Dels så hamnar man i början av sidan, så att man måste skrolla neråt till kommentarerna, men framförallt så vet man inte under vilken knapp med "5 svar" (eller motsvarande) som kommentaren finns bakom, så man måste leta igenom hela kommentarstråden.
 

PMD

Aktiv medlem
Bump.

Är det bara jag som har problem med det här?

Som det fungerar nu måste jag klicka på alla länkar i kommentarsträdet av typen "X svar" för att sen söka efter det inlägg som jag nyss fick ett email om. Det blir rätt knöligt när kommentarerna är många.
 

PMD

Aktiv medlem
På notifieringsfronten intet nytt

Läget är oförändrat. Hur gör ni andra för att hitta nya inlägg bland artikelkommentarerna?
 

ztenlund

Aktiv medlem
Jag använder inte e-postfunktionen, men det fungerar ju inte heller när man tittat på händelselistan i profilen. Sedan kommentarer börjat döljas på olika vis får man sitta och gissa sig fram till var de kan ligga och hålla på och fälla ut olika deltrådar och ibland även förlänga själva huvudlistan, då det döljs där också om det är många kommentarer. Funktionen kan inte betecknas som ens delvis fungerande, utan den är helt trasig.
 

PMD

Aktiv medlem
Är det någon från Fotosidans redaktion som läser denna tråd?

Det finns nu tre olika sätt att presentera diskussionstrådar på Fotosidan.
  1. Forumtrådar, som inte har något sätt att markera kommentarslänkar, men med citeringsfunktion.
  2. Bloggar, där kommentarer visas indenterat under det ursprungliga inlägget.
  3. Kommentarstrådar till artiklar, som ser ungefär ut som kommentarstrådar till bloggar, men med alla underkommentarer dolda vilket gör det hopplöst att hitta nya inlägg.

En ensning till en presentation som ser lika ut vore nog bra, men speciellt trevligt vore det om buggen i punkt 3 ovan kunde fixas.
 

PMD

Aktiv medlem
Hej igen, Fotosidanredaktionen!

Är det någon som har läst den här tråden?

Problemet med att hitta nya inlägg i kommentarstrådarna till artiklarna finns kvar. Man får ett email om att någon har skrivit ett nytt inlägg, men man måste sen leta igenom hela tråden för att hitta det.
 

PMD

Aktiv medlem
Hej Fotosidan!

Är det någon från redaktionen som läser den här tråden?

Vore det mycket besvärligt att plugga in kommentarsfunktionen som används för bloggarna till att också användas för artikelkommentarer?

Kommentarstrådarna till bloggarna fungerar betydligt bättre. Så pass bra, faktiskt, att jag inte kan komma på någon förbättring där.
 

PMD

Aktiv medlem
Vi kanske borde starta en ny tråd? Den här tycks inte hamna på topplistan på förstasidan, så det är kanske ingen i redaktionen som märker att någon har skrivit i den?
 

ztenlund

Aktiv medlem
Vi kanske borde starta en ny tråd? Den här tycks inte hamna på topplistan på förstasidan, så det är kanske ingen i redaktionen som märker att någon har skrivit i den?
Forumet är exkluderat därifrån såvitt jag minns, så det gör ingen skillnad. Ingen ska dock komma och inbilla mig att de inte ser trådarna, eftersom vissa av dem får svar.
 

PMD

Aktiv medlem
I så fall skulle jag bli glad av ett svar, nästan vilket som helst.

Om det finns tekniska eller andra praktiska hinder för att ändra de nuvarande sakernas tillstånd så måste jag förstås acceptera det.
 
ANNONS