Annons

Tamron 70-200 2,8 G2 2017

Produkter
(logga in för att koppla)

martinot

Aktiv medlem
Nu står den på bordet framför mig.
Trögheten i för fokuserings- och zoomringarna är lite mer än Nikons men precis lika mycket som på mitt Tamron 15-30.

Jag är nöjd och ska snart ut och fota med den.
Kul! Väntar med spänning på vad du tycker när du använt den initialt! :)
 

Andyah

Aktiv medlem
Så är det några här inne som hunnit köpa denna gluggen nu osv? tankar o funderingar idagsläget?
 

martinot

Aktiv medlem
Så är det några här inne som hunnit köpa denna gluggen nu osv? tankar o funderingar idagsläget?
Är också väldigt intresserad av de som äger och själva hunnit att testa den.

Papperspecifikationer säger oftast bara en liten del av hela bilden (tyvärr), även om de givet har ett visst värde ändå.

Borde vara någon i forumet som vid detta laget hunnit att fota med sitt ex. nu kan man tycka/hoppas! :)
 

Leonardi

Aktiv medlem
Jag är 100% nöjd med min.
Dock har jag inget att jämföra med, det finns det en massa tester på nätet som gjort.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Focus breathing? Det finns väl mer eller mindre i alla objektiv som har internfokusering, och är mest påtagligt vid närgränsen. Ju längre bort motivet är desto mindre märks det.
Jag förstår inte vad du vill säga? Vissa 70-200/2,8 håller ungefär specificerad längsta brännvidd vid närgränsen, medan andra inte gör det. Till den förra gruppen hör Canons och Nikons senaste 70-200/2,8, medan t ex den diskuterade Tamron och Nikons förra (andra med VR) hör till den senare gruppen.

För en del är detta inte något problem, men för de som t ex vill ta porträtt på nära håll kan det vara ganska störande. Det är ju inte heller bara själva huvudmotivet som påverkas, utan det slår ju även på bakgrunden.
 

Andyah

Aktiv medlem
Ett objektiv alla pratade om innan det släpptes. Nu var det helt tyst här inne om det förutom en som svarat, är det så bra enligt er att ni är ute o fotograferar hela tiden? så dött här...
 

Spooked

Aktiv medlem
Inte nöjd

Jag köpte ett men har skickat tillbaka det. Jag hade tänkt ersätta mitt Canon EF 70-200/4 IS USM men det dög inte. Jag vet inte om jag fick ett dåligt exemplar men det var sämre skärpa på alla bländare. Det känns konstigt med tanke på alla positiva tester. Skillnaden mellan 2,8 och 4 var också oväntat stor.
Dessutom var det kortare brännvid vid max jämfört med mitt gamla Canon.
 
ANNONS