Annons

Köpråd nytt objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Gizze

Medlem
Funderar på att köpa nytt objektiv och skulle vilja få lite tips på något som är bra.
Jag skulle vilja ha något som ger mycket skärpa bilder samt snabb autofokus.
Plåtar mycket snabba djur och natur.
Nu har jag följande objektiv Nikon 50 1,8 och Tamron AF 17-50mm f2,8 samt ett Nikon 200-500.
Kamera Nikon D500.
Men jag skulle vilja ha något bra mellan 50-200.
Har ni något bra tips?
Pris upp till runt 10.

Har tittat lite på följande och har någon erfarenhet av dessa?
Sigma 50-100/1,8 DC Art eller ett beg Nikon AF-S 70-200/2,8G IF-ED VR II
 

befl

Aktiv medlem
Även om jag inte tillhör nikon familjen kan jag tipsa om Sigma 70-200 2,8 som ligger under 10k på Rajala. Det har fått bra testresultat och jag själv är mycket nöjd med det. Det har naturligtvis även stabilisering. Lycka till Benny
 

jeens

Aktiv medlem
Om du vill ha snabb autofocus som matchar det fina af-systemet i D500 bör du undvika Sigma70-200. Den är inte alls lika snabb och pålitlig som tex ett beg Nikon 70-200.

mvh jens
 

ErlandH

Aktiv medlem
Jag har inte stenkoll på Nikonobjektiv, men 70-200/4 är, vad jag förstår, riktigt bra och dessutom litet, lätt o relativt billigt
 

jeens

Aktiv medlem
Jag har inte stenkoll på Nikonobjektiv, men 70-200/4 är, vad jag förstår, riktigt bra och dessutom litet, lätt o relativt billigt
Pris & prestanda är helt ok men litet och lätt är det ej. Mindre, lättare än 70-200/2.8 ja men ändå en rejäl bit plast & glas.

Mvh jens
 

PMD

Aktiv medlem
Om du vill ha snabb autofocus som matchar det fina af-systemet i D500 bör du undvika Sigma70-200. Den är inte alls lika snabb och pålitlig som tex ett beg Nikon 70-200.
Syftar du och Benny på samma objektiv? Det finns många versioner av SIgma 70-200/2.8.
 

Palletheking

Aktiv medlem
Nyaste 70-200 2,8E FL är svindyrt men också helt kompromisslös prestanda. Den har allt. Skärpa, snabbhet, bra VR, ingen fokus breathing, ljusstyrka och mycket bra närgräns
 
ANNONS