Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kodachrome-tävling

Produkter
(logga in för att koppla)

Mats.E

Medlem
Hej!
Med anledning av att Kodak lagt ned tillverkningen av Kodachrome, och sista chansen att få en film framkallad är 30 december 2010 vill jag föreslå en Kodachrometävling.
Förutom Fotosidans vanliga tävlingsregler skulle följande gälla:

Film naturligtvis Kodachrome.
Bilderna ska vara tagna under år 2010.
Motivval fritt.
Inlämning ska ske genom att originalbilder postas till Fotosidan,
Sista tävlingsdatum siste januari 2011 så att alla hinner få sina bilder från USA.

Vad säger ni?

Hälsning Mats.E
 

Ventures

Aktiv medlem
Har du film att sälja? ;-)
De flesta är automatiskt diskvalificerade så det blir kanske svårt att få in bidrag.

Mvh
Hans Erik
 

Mats.E

Medlem
Det finns att få tag på

Har du film att sälja? ;-)
De flesta är automatiskt diskvalificerade så det blir kanske svårt att få in bidrag.

Mvh
Hans Erik
Hej Hans!
Titta på Ebay, där finns gott om film att köpa, både färsk och några år gammal. Fast alla påstår att den är OK och att den legat i frys osv.

Tanken med tävlingen var i någon grad att den skulle locka några gamla entusiaster som vet hur man laddar film i en kamera.
 

Ventures

Aktiv medlem
Bra initiativ i alla fall. Och jag som gjorde mig av med F3:an för någon vecka sedan. Det skulle i och för sig vara intressant att prova Kodachrome i en helautomatisk F5:a också, men nu har ju höstmörkret infunnit sig.
 
ANNONS