Annons

Köpa Canonhus inom EU

Produkter
(logga in för att koppla)

martin991

Aktiv medlem
Jag kan inte hitta reglerna för Canons garanti då det gäller köp av kamerahus från EU eller resten av världen.
Jag fick veta innan att objektiv kunde man köpa var som helst i världen och garanti gällde överallt. Det gnälldes ändå en del då jag lämnade in mitt 70-200 f2.8 II L IS på justering. Det köptes i USA. Jag kommer inte ihåg exakta datum men det var något i stil med att objektiv köpta från USA eller via Ebay var det bara ett års support då det gäller injustering.

Det jag vill veta nu är om jag köper en Canon EOS 5D mark III inom EU. Blir det strul om jag behöver lämna in den för reparation, service eller justering här i Sverige?
De objektiv jag har är justerade mot min nuvarande 7d och jag kommer eventuellt att behöva justera in de mot det nya huset.

Är det någon som VET vad som gäller?
 

hbengtsson

Aktiv medlem
Det jag vill veta nu är om jag köper en Canon EOS 5D mark III inom EU. Blir det strul om jag behöver lämna in den för reparation, service eller justering här i Sverige?
De objektiv jag har är justerade mot min nuvarande 7d och jag kommer eventuellt att behöva justera in de mot det nya huset.

Är det någon som VET vad som gäller?
Exakt den frågan ställde jag till Intervision och fick svaret att det inte skulle spela någon roll så länge man har kvittot (förstås)

Ang support på objektiv från exempelvis USA så förstår jag inte riktigt...gränsen på ett år gäller väl även svensksålda. Det gäller då gratis injustering mot ett hus som saknar garanti. Om huset har garanti så justerar man mot den garantin förutsatt att objektivet inte är äldre än...7 år tror jag.
 
ANNONS