Annons

försent lämna in bilder?

Produkter
(logga in för att koppla)

andreassofus

Aktiv medlem
Hmm letar efter en tävling eller nåt att skicka in bilder till. Tror det var "vackert ljus" eller liknande. också nästan säker på att man kunde lämna in till den 17 oktober. skrev till och med en lapp om det och la framför datorn :)
Men nu hittar jag ingenting om det.

Är jag ute och cyklar ?
/andreas
 

Mountainlund

Aktiv medlem
Menar du bilder till Fotosidan Magasin där man brukar få bildkritik? Kan det har varit Landskap? (var en till kategori också som jag inte kommer ihåg). Vackert ljus var ju med nu i senaste numret som kom 29:e september. Jag är säker på att det stod den 18:e oktober som sista inlämningsdag till nr 7 2016 (som kommer 3:e november) eftersom jag tänkte skicka in bilder tills dess. Tydligen måste det ha varit ett skrivfel, var egentligen 18:e september det skulle ha stått. Lite trist att man missade att skicka in bilder till just Landskaps-kategorin p.g.a detta. Det var någon mer på forumet som också noterat detta såg jag.
 

andreassofus

Aktiv medlem
det kan ha varit "Landskap" jag menade nu när jag tänker efter.
konstigt och tråkigt om det var ett skrivfel. och du kan ha rätt i att det stod 18 oktober också. hittar inte lappen just nu som jag skrev ner på.
 

Mountainlund

Aktiv medlem
Jag kommer ihåg i alla fall att jag tänkte att "jag hinner" eftersom datumet var en bra bit in i oktober. Sen var uppladdningsalbumet borta helt plötsligt.
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Hej.

Det stämmer att det på uppladdningssidan stod 18 oktober istället för 18 september. På andra ställen har det stått rätt.

Vi förlängde uppladdningen till den 20 september och gick ut några dagar innan på Fotosidans förstasida och Facebook och påminde om att skicka in bilder.

Det är kul att det finns ett så stort intresse för att skicka in bilder och jag är ledsen för att några missat att skicka in bilder på grund av detta misstag. Tyvärr inget mer vi kan göra åt saken nu eftersom vi måste hinna få klart tidningen.

Men den som är intresserad av att få dina bilder publicerade kan skicka in vinterlandskapsbilder till nr 1/2017 där vi har vinter som tema.

http://www.fotosidan.se/magasin/contribute.htm

Det går också alldeles snart att skicka in bilder till Fotosidan Masters där vi har tre kategorier: natur, ögonblick och porträtt.

http://www.fotosidan.se/masters
 

andreassofus

Aktiv medlem
Hej.

Det stämmer att det på uppladdningssidan stod 18 oktober istället för 18 september. På andra ställen har det stått rätt.

Vi förlängde uppladdningen till den 20 september och gick ut några dagar innan på Fotosidans förstasida och Facebook och påminde om att skicka in bilder.

Det är kul att det finns ett så stort intresse för att skicka in bilder och jag är ledsen för att några missat att skicka in bilder på grund av detta misstag. Tyvärr inget mer vi kan göra åt saken nu eftersom vi måste hinna få klart tidningen.

Men den som är intresserad av att få dina bilder publicerade kan skicka in vinterlandskapsbilder till nr 1/2017 där vi har vinter som tema.

http://www.fotosidan.se/magasin/contribute.htm

Det går också alldeles snart att skicka in bilder till Fotosidan Masters där vi har tre kategorier: natur, ögonblick och porträtt.

http://www.fotosidan.se/masters

ok, då vet jag hur det ligger till i alla fall.
men masters, man har väl redan kunnat skicka in bilder till just som kategorierna för ett litet tag sedan?
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
ok, då vet jag hur det ligger till i alla fall.
men masters, man har väl redan kunnat skicka in bilder till just som kategorierna för ett litet tag sedan?
Uppladdningen till första etappen av Fotosidan Masters 2016-2017 stängde vi också den 20 september och resultatet kommer att publiceras i nr 7/2016 som kommer ut den 3 november.

Uppladdningen till etapp två (publiceras i nr 1/2017) ska vi antagligen öppna imorgon (det är inte jag som sköter det praktiska). Tidningen kommer ut i butik den 22 december.
 

andreassofus

Aktiv medlem
Uppladdningen till första etappen av Fotosidan Masters 2016-2017 stängde vi också den 20 september och resultatet kommer att publiceras i nr 7/2016 som kommer ut den 3 november.

Uppladdningen till etapp två (publiceras i nr 1/2017) ska vi antagligen öppna imorgon (det är inte jag som sköter det praktiska). Tidningen kommer ut i butik den 22 december.
så det är samma kategorier i alla etapper? ska man skicka in samma bilder i alla etapper eller olika? jag förstår inte riktigt.

varför olika etapper och varför samma teman?
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
så det är samma kategorier i alla etapper? ska man skicka in samma bilder i alla etapper eller olika? jag förstår inte riktigt.

varför olika etapper och varför samma teman?
Fotosidan Masters är en tävling där vi efter fyra etapper utser tre pristagare i varje kategori. Tanken är att det ska vara spännande att samla poäng i en tävling som pågår över tid.

Dessutom röstar läsarna fram en "Mästarbilden 2017". Senaste omgångens Mästarbild belönades med en Nikon D500 med objektiv.
 

andreassofus

Aktiv medlem
Fotosidan Masters är en tävling där vi efter fyra etapper utser tre pristagare i varje kategori. Tanken är att det ska vara spännande att samla poäng i en tävling som pågår över tid.

Dessutom röstar läsarna fram en "Mästarbilden 2017". Senaste omgångens Mästarbild belönades med en Nikon D500 med objektiv.
ok så jag kan ladda upp andra/nya bilder i dom andra etapperna i temat "Natur" också? fast jag redan gjort det i etappen som var?
 

andreassofus

Aktiv medlem
Ja, det är helt fritt att skicka in vilka bilder man vill. Behöver absolut inte vara samma i varje etapp.
jag förstår (lite mer) ;)

men jag kan alltså skicka in samma bilder igen för att ha en större chans för att just dom bilderna kommer med eller vinner eller hur man ska uttrycka det?

Eller gör man inte så liksom? brukar alla bara lämna in tre nya bilder i varje etapp?

Förlåt tusen frågor :D
 

Tell

Aktiv medlem
Asch men trist, jag tänkte tanka upp natur-bilder också men iom att det stod oktober så tänkte jag att det inte var nån bråttska. Jeje, så kan det gå..
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
jag förstår (lite mer) ;)

men jag kan alltså skicka in samma bilder igen för att ha en större chans för att just dom bilderna kommer med eller vinner eller hur man ska uttrycka det?

Eller gör man inte så liksom? brukar alla bara lämna in tre nya bilder i varje etapp?

Förlåt tusen frågor :D
Vilket som går bra, antingen samma för att man tror mest på dem. Det är dessutom olika domare i varje etapp. Eller att att man byter ut och provar med nya.

Det enda som inte är tillåtet är att skicka in bilder som redan fått pris en gång eller någon annans bilder.
 

andreassofus

Aktiv medlem
Vilket som går bra, antingen samma för att man tror mest på dem. Det är dessutom olika domare i varje etapp. Eller att att man byter ut och provar med nya.

Det enda som inte är tillåtet är att skicka in bilder som redan fått pris en gång eller någon annans bilder.
då förstår jag. tack för all info :)
 
ANNONS