Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lärjeleden

Produkter
(logga in för att koppla)

zosma

Aktiv medlem
Tänkte åka imorgon till Göteborg och fota i Lärjeleden. Tänkte starta i Hjällbo hållet, men finns det någon adress eller nåt man kan skriva in på GPS så man hittar till början och närheten där man kan parkera bilen?
 

Tony johansson

Aktiv medlem
Tänkte åka imorgon till Göteborg och fota i Lärjeleden. Tänkte starta i Hjällbo hållet, men finns det någon adress eller nåt man kan skriva in på GPS så man hittar till början och närheten där man kan parkera bilen?
Nämen, Gud vad roligt ! Själv bor jag ~15 minuter från ån och jag har spenderat åtskilliga timmar där nere genom åren, på jakt efter havsvandrande öring.

Hoppas att du kommer tycka det är värt resan, själv tycker jag det är väldigt vackert och fridfullt. Det enda är väl färgen på vattnet, men den heter ju inte lerjeån för inget.

Vågar man hopas på att få ta del av några bilder senare !?
 

zosma

Aktiv medlem
Får se vad det blir för bilder. Har ju bott på när området för länge sen. Men på den tiden fotograferade jag inte så mycket. Och nu är det ca 30 år sen jag flyttade från Göteborg.
 

Tony johansson

Aktiv medlem
Får se vad det blir för bilder. Har ju bott på när området för länge sen. Men på den tiden fotograferade jag inte så mycket. Och nu är det ca 30 år sen jag flyttade från Göteborg.
Samma här, fotade inte så mycket förut (och gör det tyvärr inte nu heller, men det är en annan fråga).

Då borde du ju känna till området, (kan man tycka).
 

Tony johansson

Aktiv medlem

zosma

Aktiv medlem
Jag tror också att det hade varit bättre med vår eller höst, och lite svalare, men ska ändå till Göteborg imorgon, så tänkte passa på och kolla stället.
 

Tony johansson

Aktiv medlem
Väldigt lågt vatten. Själv sitter jag och funderar över om jag skall gränsla cykeln med fotoryggan, för lite kvällsfoto få stan. Tycker att det är allt för tryckande värme nu på dagtid. Jaja, vi får väl se vart det landar...
 
ANNONS