Annons

plattform att lägg up foton på?

Produkter
(logga in för att koppla)

naturnörden

Ny medlem
Hej jag är en glad amatör som har fotat ett tag nu har jag blivit sugen på att dela mina bilder med världen, men jag har några funderingar angående var jag ska lägga upp dem. Jag vill helst inte lägga upp dom på någon sida där vem som helst kan sno dem. Några tips på pålitliga bildsajter och hur jag ska tänka och vad jag ska göra innan jag släpper bilderna fria på internet?
 

HenryB

Aktiv medlem
Hej jag är en glad amatör som har fotat ett tag nu har jag blivit sugen på att dela mina bilder med världen, men jag har några funderingar angående var jag ska lägga upp dem. Jag vill helst inte lägga upp dom på någon sida där vem som helst kan sno dem. Några tips på pålitliga bildsajter och hur jag ska tänka och vad jag ska göra innan jag släpper bilderna fria på internet?
Det finns ingen sida som kan förhindra stöld. Allt som finns på nätet går att kopiera. Det du kan göra är att hålla nere upplösningen och vattenmärka dina alster. Flickr är väl en av dom större sidorna. Dock uppköpta nyligen så vad som kommer ske framöver är väl lite oklart.
 

PMD

Aktiv medlem
Att göra en kopia av en publicerad bild för eget bruk är f.ö. inte stöld. Det är fullt lagligt.
Att återpublicera en sådan bild är dock ett brott mot upphovsrätten.
 
ANNONS