Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Blackmagic Pocket 4K

Produkter
(logga in för att koppla)

mrwalker

Aktiv medlem
Bmpcc

Just denna nya variant har jag inte använt, har däremot använt den föregående som saknade 4K. Denna nya version är något större och har möjligen blivit förbättrad på några punkter. Mitt intryck från föregående version är:

* Smidig, liten och behändig. (Denna nya är lite större så möjligen är det lite otympligare)
* Ger mycket bra kvalitet på film. (Samma kvalitet på båda modeller, denna nya har 4K)
* Otroligt dålig batterilivslängd (hoppas de åtgärdat detta, åtm. något)
* Långsam autofokus
* Flexibel då M4/3 objektiv kan användas.
* Svår att använda på frihand, saknade allt vad skakreduktion är, förlitar sig på objektivens.

Vet inte om det var till någon hjälp, men har de inte gjort något åt det dåliga batteriet, då är kameran inte så flexibel i fält. Fungerar knappt utan en powerbank, vilket mer eller mindre är ett måste.
 

alfin

Aktiv medlem
Just denna nya variant har jag inte använt, har däremot använt den föregående som saknade 4K. Denna nya version är något större och har möjligen blivit förbättrad på några punkter. Mitt intryck från föregående version är:

* Smidig, liten och behändig. (Denna nya är lite större så möjligen är det lite otympligare)
* Ger mycket bra kvalitet på film. (Samma kvalitet på båda modeller, denna nya har 4K)
* Otroligt dålig batterilivslängd (hoppas de åtgärdat detta, åtm. något)
* Långsam autofokus
* Flexibel då M4/3 objektiv kan användas.
* Svår att använda på frihand, saknade allt vad skakreduktion är, förlitar sig på objektivens.

Vet inte om det var till någon hjälp, men har de inte gjort något åt det dåliga batteriet, då är kameran inte så flexibel i fält. Fungerar knappt utan en powerbank, vilket mer eller mindre är ett måste.
Det är ett Canonbatteri i den och enligt uppgift på Youtube ska det räcka 60 min. Finns ingen bildstabilisering inbyggt, så OIS objektiv gäller.
 
ANNONS