Annons

Persberg - Andra fototillfällen runt Filipstad?

Produkter
(logga in för att koppla)

dumbo

Aktiv medlem
Jag har ett tag funderat på att ta mig till Persberg för att kolla in (och fota) Tilas Stoll och kalksjön.
Första frågan är om det är något vatten i kalksjön om det är sommar och varmt.

Sedan skulle jag vilja ha tips på om finns andra fototillfällen i de trakterna eller på vägen mellan Göteborg och Filipstad.
Jag funderade lite på Tiveden, som ju ligger typ på vägen. Vet inte hur spännande Varnhem är, men det ligger ju åxå längs vägen. Finns det fler?

Det behöver inte alls vara natur/landskap även om det är det jag vanligen fotar.
 

Third eye

Aktiv medlem
Jag har ett tag funderat på att ta mig till Persberg för att kolla in (och fota) Tilas Stoll och kalksjön.
Första frågan är om det är något vatten i kalksjön om det är sommar och varmt.

Sedan skulle jag vilja ha tips på om finns andra fototillfällen i de trakterna eller på vägen mellan Göteborg och Filipstad.
Jag funderade lite på Tiveden, som ju ligger typ på vägen. Vet inte hur spännande Varnhem är, men det ligger ju åxå längs vägen. Finns det fler?

Det behöver inte alls vara natur/landskap även om det är det jag vanligen fotar.
Ska vara vatten i kalktjärnet, den tillhör industriprocessen så den är sannolikt i drift, dessutom utbyggd. Den ligger på privat/fabriksmark så kolla om du kanske kan få tillstånd, annars är det lite halvsmyg som gäller. På vägen mellan Filipstad och Molkom ligger brattforsheden som är väldigt likt Tiveden, mycke raviner och dödisgropar. På samma område ligger kulturreservatet Krigsflygfält 16 Brattfors som är lite kul. Åker du inlandsvägen så har du också Surö bokskog som i visst ljus är riktigt fint. Ligger strax söder om slussen vid Sjötorp.
 

KRF

Ny medlem
Filipstad

Jag har ett tag funderat på att ta mig till Persberg för att kolla in (och fota) Tilas Stoll och kalksjön.
Första frågan är om det är något vatten i kalksjön om det är sommar och varmt.

Sedan skulle jag vilja ha tips på om finns andra fototillfällen i de trakterna eller på vägen mellan Göteborg och Filipstad.
Jag funderade lite på Tiveden, som ju ligger typ på vägen. Vet inte hur spännande Varnhem är, men det ligger ju åxå längs vägen. Finns det fler?

Det behöver inte alls vara natur/landskap även om det är det jag vanligen fotar.
Jag var i Filipstad i fredags. Åk till kyrkogården på andra sidan sjön från kyrkan. Där finns John Ericsson mausoleet. och det går att få en fin bild av kyrkan. Jag var även till gruvmuseet i Långban, Sedan finns det vackra vyer på vägen. Lycka till!
 
ANNONS