Annons

Fotokungen?

Produkter
(logga in för att koppla)

KimW

Aktiv medlem
Kameran jag valt att införskaffa som första kamera säljs hyfsat billigt hos "Fotokungen", "problemet" jag har är att på Pricerunner så finns bara 3 omdömen så jag vet inte om sidan är seriös eller inte.

Det finns gott om webbbutiker som ser seriösa ut som inte är det och därför hoppas jag att någon här kanske har handlat där tidigare som kan berätta lite om sina erfarenheter av att handla där.
Eftersom priset är under 7000 här men över 10.000 på andra webbplatser så vill jag vara säker på att det är ett seriöst företag! Är student så 7.000 är mycket för mig!

Jag har sökt men fick upp massor av sådant jag inte undrade över och inget av det jag undrade över :(
 

ztenlund

Aktiv medlem
Om du menar http://www.fotokungen.com/ så är de i allra högsta grad seriösa. Det var en tråd om butiken alldeles nyligen på forumet.

Jag köpte ett objektiv och några filmrullar i deras fysiska butik på Söder för någon vecka sedan... ;) Inte första gången jag handlar där heller, men jag har aldrig haft någon anledning att beställa över nätet.

Ifall du kollar på Prisjakt så har butiken mycket fler omdömen där.
 

Janne Ar

Aktiv medlem
Var inne på Fotokungen på Söder för ett par veckor sedan för att köpa ett Fisheye. Fick ett MYCKET gott intryck av dem och skulle inte tveka en sekund över att köpa där igen!
 

Wosp

Aktiv medlem
Ja det är nog lugnt med dem, jag har handlat en hel del där och allt har kommit som det ska och väldigt snabbt dessutom.
Sen att de är billiga gör ju inte ont direkt =o)
 

petter.oj.norman

Avslutat medlemskap
Jag handlade i butiken i somras. Ringde dagen innan och kollade att det jag skulle ha fanns i lager i butiken. När jag kom in dagen efter så vet jag inte hur det gick til, men han fattade att det var jag och plockade fram det jag beställt :)
Snackade lite med killen bakom disk. Frågade om hur de kunde hålla så låga priser. Andra företag brukar ju påstå att de kan vara billiga eftersom de bygger sina lagershopar långt utanför stan. Men Fotokungen ligger ju mitt på Söder i Stockholm. "Vill man sälja måste man ha låga priser, så enkelt är det" svarade killen.
Jag skulle inte tveka att använda deras internettjänst.

Petter ...
 

peter_lc4se

Aktiv medlem
Jag har handlat av dom några ggr, både nätbutik och på telefon och det har funkat klockrent alla ggr. Någon vara var restnoterad en gång och dom har ringde när varan kommit in och undrade om jag fortfarande var intresserad!
 

KimW

Aktiv medlem
Gjorde en sökning bakåt på mina egna inlägg och det var en tråd om brist på Canon 7D som bytte spår lite, så det var nog inte så lätt att hitta.
Hehe, nä hamnar frågan i en tråd som handlar om något annat är det nog inte så lätt att hitta den :)
Men bra att det är en seriös sida, kameran var riktigt billig där så det var bra :)
 

mindmeld

Aktiv medlem
Fungerat bra för mig både i butik och på internet butiken, finns det i lager så tar det som max 2dgr till mig.
Har ännu inte behövt deras service så kan inte uttala mig om det

Köpte senaste kameran samt senaste 3objektiven därifrån.
 

Tibor

Aktiv medlem
Fotokungen får "fem kameror av fem" :)
Har iofs bara handlat i den fysiska butiken men där var allt 100% rätt. Pris, service och sortiment (ok - kanske sortiment bara 90%)

Du kan lugnt handla där!
 

Jan L

Avslutat medlemskap
Fotokungen får "fem kameror av fem" :)
Har iofs bara handlat i den fysiska butiken men där var allt 100% rätt. Pris, service och sortiment (ok - kanske sortiment bara 90%)

Du kan lugnt handla där!
Jag sällar mig till "instämmer-kören". Har handlat nära nog hela min nuvarande fotoutrustning där. Nu råkar jag bo en sådär tre kvarter från butiken, men det har aldrig varit några problem. Ett restnoterat objektiv dök upp under semestern, och efter ett telefonsamtal dök det upp på semesteradressen. Hur problemlöst som helst.
 

ErlandH

Aktiv medlem
Jag skulle kanske inte kalla Fotokungen "bästa affären i stan" men jag har handlat där flera gånger och det är definitivt en helt seriös firma. De är duktiga på att sälja saker billigt, till exempel verkar de ha väldigt goda kontakter med Canons generalagent och får in demo-ex som Canon använt vid mässor och utbildningar för försäljare och liknande. De har heller inte något emot att dela Canons förpackningar om det innebär att de kan sälja kamerahus och objektiv separat till lägre pris än normalt.

Dessutom är de hjälpsamma i butiken och har en hel del tålamod med kunderna.

Det är möjligt att de är lika bra på andra märken, men det har jag ingen större erfarenhet av.
 

ErlandH

Aktiv medlem
Vilken är bästa affären i stan, enligt dig?
Om jag måste välja en skulle jag nog säga Rajala. Jag gillar butiker där jag kan gå omkring och titta och känna på prylarna, kolla om de har någon väska som fyller mina behov bättre än de jag har, fundera på vilket stativ jag borde köpa, se om det finns några spännande nya kompakter i glasskåpen eller kanske nåt kul begagnat i montrarna.

Som Scandinavian och Rajala, alltså. Och min subjektiva uppfattning är nog att personalen hos Rajala är trevligare och kunnigare än hos Scandinavian, även om den senare kanske visar upp ett lite större och mer varierat sortiment.

Fast detta innebär inte att jag har handlat mer hos Rajala än hos Fotokungen.
 

Antonic

Aktiv medlem
Jag har handlat via nätet och är mera än nöjd.

Tyvärr fick jag ett felfokuserande sigma 30/1.4 och det verkar dom lösa på ett bra sett.
Får se hur det går.
 
ANNONS