Annons

Produktfotografering - seriös utrustning

Produkter
(logga in för att koppla)

Bågvinge

Ny medlem
Hej!

Jag skall återuppta min passion för produktfotografering (dog ut i samband med en skillsmässa) och satsa seriöst. Det var en herrans massa år sedan jag höll på, då med en helt annan budget (typ väldigt liten), nu är situationen en annan och jag har satt en budget på 130-150.000 kronor för allt (kamera + blixtar mm) Trodde inte det skulle vara svårt att plocka ihop det man behöver men aj vad fel jag hade, så jag behöver verkligen goda råd från er som vet :)

Jag skall fota allt från klockor/glasögonbågar till möbler, ex stolar, lampor och soffor.
Vill även skjuta av fina landskapsbilder som avkoppling då och då.

Tidigare har jag använt fast ljus (Elinchrom Minilight) och en kamera inte värd att nämna.
Jag funderar nu på ett blixtpaket i samma märke. Tips?

Jag är väldigt sugen på en mellanformatskamera, ex köpa en Pentax 645D med D-FA645 55/2,8 AL IF SDM AW hos Scandinavian Photo med något passande objektiv, men det finns säkert andra alternativ, för jag är helt vilse. Bra begagnat är också ett alternativ.

Jag kommer att hålla till i vårt nybyggda garage, blev för fint för att köra in bilen så jag övertalade frugan om att använda garaget som studio / förråd :)

Tack på förhand!

Trevlig kväll
//Nicklas
 
Senast ändrad:

Bågvinge

Ny medlem
Nu har jag bestämt mig, det blir en Pentax 645D och med Pentax 120/4,0 makroobjektiv, skall bli väldigt kul när kameran och studiotillbehören kommer :)
 
ANNONS