Annons

Kameratips för hockey

Produkter
(logga in för att koppla)

Lunatic44

Ny medlem
Halloj! Jag började för inte så längesedan fota hockey. Bilderna blir helt ok med tanke på att jag inte använder mig av en särskilt bra kamera.

Kamerahus: Canon EOS 550d
Objektiv: EFS 18-135mm

Grejen är en att jag har funderat på att uppgradera mig lite grann, så därför behöver jag lite hjälp angående val av kamera+objektiv. Så om det finns någon vänlig själv där ute så får ni gärna ge förslag! Max pris ligger runt 10 000kr, vet att man inte får så mycket för det men vill gärna ha tips ändå. Jag har funderat på Canon EOS 7D+EFS 15-85 ISUM, som tydligen ska fungera bra att fota hockey med, vad säger ni? :)
 

Ivar T

Aktiv medlem
Med en budget på 10k blir det svårt. Tror du skulle tjäna mest på ett 70-200/2.8 begagnat, och senare när du känner att du har råd uppgradera till en 7D mkII, den kameran är en riktigt bra sportkamera.
 

Siljefjord

Aktiv medlem
Finns begagnade 7d för 5000 kr och det finns begagnade 70-200/2,8 för 6000kr under köp/sälj här på fotosidan. Kommer du klara dig mkt bra med.
 

VisualD

Aktiv medlem
En begagnad 70-200/2.8 och en normalzoom (~17-50mm) med F2.8 kommer göra mer än vilket kamerahusbyte som helst samt vara en mer hållbar investering.
 

Drogen

Aktiv medlem
Håller med många tidigare förslag här. Marknaden svämmar nästan över med 7D och en 70-200 2,8 av något märke är nästan standard för hockeyfoto. Kan du tänka dig begagnat så borde du kunna få båda för 10 000.-.
 

Thecrow73

Ny medlem
7d + ef135 2.0

7D + EF135 2.0
Har testat många kombinationer för Ishockey, men ovanstående har funkat bäst för mig.
 
ANNONS