Annons

Spara Kartong? VARFÖR?

Produkter
(logga in för att koppla)

Candersson

Aktiv medlem
Är inte det ett brott? Att i bokföringen inneha en produkt du sålt?
slarver ;) /Stefan
Det är precis där ett originalkvitto SKA finnas, om man har utrustningen i företaget. ;-) Dessutom är man enligt bokföringslagen skyldig att spara dylika dokument i x antal år. När man sen säljer något så skapas ju en bokföringsorder/faktura. Ordning å reda - pengar på freda'.... som en revisor skulle uttryckt det.

Åter till ämnet kartonger.
De som sparar originalkartongerna är inte ensamma i världen. Jag läste en tråd på ett annat forum med titeln "Let's see your boxes", över 2000 inlägg med massor av bilder på tomkartonger (!)
 
Senast ändrad:

Fairlane500

Aktiv medlem
Klart man spar alla kartonger, i alla fall till fotografisk utrustning.
En normalt funtad person köper även andras kartonger och ställer i bokhyllan.
Bilden nedan är tagen med en 40D och en nyligen inköpt begagnad Sigma makroblixt.
Givetvis följde tillhörande orginalkartong med.
 

Bilagor

cowboy

Aktiv medlem
Några hundralappar är alltid välkomna...

... En normalt funtad person köper även andras kartonger och ställer i bokhyllan.....
Hittade faktiskt en förskrämd Nikon D3-tomkartong längst in i klädkammaren (trots att jag som sagt är trångbodd och därför normalt slänger allt sånt).
Vad kan man få för en sån - tom alltså - på Fotosidans annonsmarknad?
300 spänn?

:)
 

keckax

Aktiv medlem
Hittade faktiskt en förskrämd Nikon D3-tomkartong längst in i klädkammaren (trots att jag som sagt är trångbodd och därför normalt slänger allt sånt).
Vad kan man få för en sån - tom alltså - på Fotosidans annonsmarknad?
300 spänn?

:)

Följer lådan till kartongen med?

/K
 

yalazy

Aktiv medlem
Om man inte sparar kartongen har man ingenstans att lägga skyddet för blixtskon!
Hahaha! Ögnade i denna tråd igen och hittade denna gliring :) Och jo, jag har fortfarande både kartong och blixtskoskydd kvar, och tänker försöka bevara dem om jag skulle vilja sälja. Bevisen för att jag inte är någon slarvmaja ;)
 

Photocon

Aktiv medlem
Nu inställer sig den verkliga kärnfrågan i denna tråd. Efter 5 sidors malande hit och dit verkar det som ingen vågar ställa den. Emellertid känner jag att sanningens ögonblick närmar sig och dristar mig därför helt oblygt att ställa den. Here it comes:

När ni handlar kartonger brukar ni behålla kameran eller objektivet som ligger inuti och skräpar?
 

Rolz

Avslutat medlemskap
Jag annonserar efter kartonger i hopp om att någon blivit djupt besviken på innehållet och säljer det intakt för en spottstyver. Händer ofta skall jag medge att jag också blir besviken men är det köpt från CyberPhoto så kan där finnas något gott kvarglömt och är det ett Pigall så är min dag gjord.

R
 

sarnor

Avslutat medlemskap
Hittade faktiskt en förskrämd Nikon D3-tomkartong längst in i klädkammaren (trots att jag som sagt är trångbodd och därför normalt slänger allt sånt).
Vad kan man få för en sån - tom alltså - på Fotosidans annonsmarknad?
300 spänn?

:)
Om du byter in din kamera eller objektiv hos Rajala drar de av 200 kr på priset om du saknar kartong, det borde vara indikativt om priset. ;-)
 
ANNONS