Annons

Ny Canon 70-200 f2.8 vs. begagnad Canon 70-200 f2.8 IS mk i?

Produkter
(logga in för att koppla)

swanvillage

Avslutat medlemskap
Som titeln avslöjar, vad är bästa köpet för 10-12 000 kr? Jag ska byta ut mitt Tamron 70-200 f2.8 och velar mellan ny 70-200 f2.8 eller den gamla 70-200 f2.8 IS.. Jag ska ha det till bröllop för och främst och är väldigt inställd på f2.8 så diskussionen om f4 vill jag helst undvika. :)
 

gatsu

Aktiv medlem
Saknar du bildstabiliseringen eller är det fokushastigheten du vill åt? Borde väl gå att hitta fina exemplar av båda du vill ha då Canon släppt den uppdaterade varianten nu.
Har själv Nikons motsvarighet (70-200/2.8 VR) och personligen tycker jag det är underbart med bildstabilisering.

Lycka till!
 

swanvillage

Avslutat medlemskap
Saknar du bildstabiliseringen eller är det fokushastigheten du vill åt? Borde väl gå att hitta fina exemplar av båda du vill ha då Canon släppt den uppdaterade varianten nu.
Har själv Nikons motsvarighet (70-200/2.8 VR) och personligen tycker jag det är underbart med bildstabilisering.

Lycka till!
Det är fokushastigheten och af-säkerheten jag behöver. Min nuv. glugg fokuserar bara helt rätt varanann gång ungefär. Jag plåtade ett bröllop i helgen och snabbgranskade bara fokusen på plats (såg bra ut) och när jag kom hem och drar in bilderna inser jag att de flesta bilder tagna med mitt 70-200 har undermålig fokus. Förra helgen gjorde objektivet som det skulle..

Jag inbillar mig att "originalprylar är originalprylar" och att jag skulle få bättre kvalitet med en L-glugg. Min uppgradering från Tamrons 28-75 --> Canon 24-70 är det bästa jag gjort t.ex.
 
ANNONS