Annons

Var finns din fotoblogg?

Produkter
(logga in för att koppla)

sagan

Avslutat medlemskap
Du har startat 4 trådar nu och samtliga är reklam för din hemsida och blogg. Ingen av dem syftar till att diskutera något alls. Tycker du inte att du missbrukar forumet ordentligt? Och varför svarar du inte på frågor?
 
Ja man kan ju diskutera för och emot i oändlighet. Ett fritt forum tillåter förhoppningsvis människor att ta upp ämnen, diskutera eller helt enkelt bara dela med sig av situationer från ens eget liv. Att kalla det för reklam tycker jag är fel. Det är i sådana fall din högst personliga uppfattning.
 

sagan

Avslutat medlemskap
Men du vill ju varken diskutera eller ta upp något ämne! Det kan inte tolkas annat än att du söker fler läsare till din blogg, d.v.s. göra reklam för din blogg. Om du nu vill diskutera något, vad är det då du vill diskutera? Du kan ju inte ens svara på den frågan! Dessutom är det inte första tråden som du gör så är och det är fjärde gången av fyra möjliga startade trådar (och två av dem heller inte i fritt forum).


Nej, detta är inte seriöst, forum är till för att diskutera olika ämnnen, inte för att göra reklam för sin blogg och hemsida. Tror du verkligen att de som läser i forumen vill hitta massa trådar där folk gör reklam för sin hemsida och blogg? Det skulle totalt förstöra forumet om det var allmänt förekommande.

Det är inte mycket att disktuera för eller emot, det finns inget för vad gäller att starta trådar vares enda syfte är att göra reklam för ens egna sidor.

Man kan göra reklam för sin blogg och hemsida om det är relevant för en diskussion, men så är ju inte fallet här. Du har ju inte ens startat en diskussion!

Detta är ett diskussionsforum, inte ett "jag vill att ni läser min blogg och tittar på min hemsida forum".
 
Senast ändrad:

sagan

Avslutat medlemskap
Varför borde det vara okej? Jag vill inte läsa en massa nonsenstrådar om att folk vill att man läser deras bloggar och kollar deras hemsidor. Det är ju självklart att man vill att folk ska läsa om man skriver. Om man vill göra reklam för sin hemsida så finns det en speciell tråd där man kan lägga in sin hemsida och det går utmärkt att lägga in reklam i på sin profilsida.

Spama forumet med massa reklam för personliga bloggar och hemsidor.. nej tack.

edit: Japp, där är tråden jag pratade om. Det är stor skillnad att uppmana alla att lägga in sina hemsidor i en tråd och att bara göra reklam för sin egna i största allmänhet. Dessutom 4 gånger om, utan att ha något att säga i övrigt.
 

Falumas

Aktiv medlem
Varför borde det vara okej? Jag vill inte läsa en massa nonsenstrådar om att folk vill att man läser deras bloggar och kollar deras hemsidor. Det är ju självklart att man vill att folk ska läsa om man skriver. Om man vill göra reklam för sin hemsida så finns det en speciell tråd där man kan lägga in sin hemsida och det går utmärkt att lägga in reklam i på sin profilsida.

Spama forumet med massa reklam för personliga bloggar och hemsidor.. nej tack.

edit: Japp, där är tråden jag pratade om. Det är stor skillnad att uppmana alla att lägga in sina hemsidor i en tråd och att bara göra reklam för sin egna i största allmänhet. Dessutom 4 gånger om, utan att ha något att säga i övrigt.
Nej, men om det bara finns en tråd där alla kan göra reklam för sina hemsidor i, så kan du ju låta bli att läsa just den tråden.

/Karl
 

sagan

Avslutat medlemskap
Absolut, jag ser inget fel med den tråden du länkade till alls. Där framgår det tydligt vad tråden handlar om redan i titeln och den är menad för alla att lägga in egna hemsidor. Det är en helt annan sak.
 
Varför finns det då möjlighet att lägga in sina webbadresser i inläggen som automatiskt görs om till länkar? Det gäller alla forum! Ett forum finns för att människor ska kunna dela med sig av sitt. Man skriver det man känner är intressant och har man en sida att länka till som berör det inlagda ämnet är det väl extra kul, eller? En diskution startas sedan av att någon annan som är observera intresserad i ämnet komenterar ens inlägg. Det känns dock roligare att kommentera personer som faktiskt är sreiöst intresserade av det jag sriver om.
Meningen är att man läser inlägget, klickar på länken, läser. Sedan kommenterar man i forumet vad man tycker och känner. Länkarna är ju till för att göra forumet roligare. Det handlar inte om att ta uppmärksamheten från något annat.
Det man kan ifrågasätta är däremot människor som dömmer andra utifrån högst tvivelaktiga påståenden och bara letar efter fel i andras sätt att göra saker. Det om något förstör ett forum. Ägna tiden till något kreativt istället för att hacka på andra. Gillar du inte ämnet? Låt bli att läsa då!!
 

sagan

Avslutat medlemskap
Det är ju rätt tydligt att du inte är intresserad av att förstå, jag tycker det framgått närmast övertydligt vad som är skillnaden mellan att starta en diskussion och att bara länka till sin hemsida och blogg.

För övrigt är det ingen som hackar på dig, det är inget personligt, det handlar om en sakfråga: Att inte få forumet fullt med trådar som bara syftar till att få folk att läsa trådstartarens egna bloggar och hemsidor.
 
Senast ändrad:
Ja det var en rolig utmaning. Det är ju väldigt lätt att kameran bara blir ett arbetsverktyg. Då kanske det är lätt att man tappar bort det som gjorde att man började fota från början.
 
ANNONS