Annons

Lightroom 5 ute nu

Produkter
(logga in för att koppla)

Patrik C

Aktiv medlem
Är det någon skillnad på att köpa och ladda ner Lightroom 5 från Adobes hemsida och att köpa box versionen från Dustin som säljer den?
 

l1nd3c0n

Aktiv medlem
Index i bokmodulen?

Sitter med LR4 och skulle skapa en bok (tidigare bara gjort i InDesign), men det faller pga inga sidnummer. Hittade att sidnummer tillkommit i LR5 och man kunde t.o.m. ha flera omgångar sidnumrering i samma bok, om man ville ha flera index.

Det jag inte förstod var om det finns färdiga sidmallar med index/innehållsförteckningar i LR5?
 

Patrik C

Aktiv medlem
Saknas det en massa funktioner i testversionen? Jag tycker det känns så. Bra att veta om man ska köpa den riktiga versionen eller inte.
 

Nenne72

Medlem
Har LR4 men funderar på att hoppa över uppgraderingen av LR5, vad händer när nästa uppgradering släpps (LR6?) går detta eller måste man skaffa "hela grund paketet igen"?
 

erro.se

Aktiv medlem
Inte så mycket vad jag saknar, utan saker som inte funkar.

Till exempel när jag trycker på Förbättra foton under Bibliotek så händer det ingenting.
Förbättra har inget att göra med att förbättra det visuella utseendet. Det är en funktion för att använda flaggor i sitt arbetsflöde och kunna sålla fram/bort bilder på ett snabbt sätt. Jag använder det dock inte själv. Svenska översättningar är inte alltid så bra...
 

Rommel

Avslutat medlemskap
Tänkte inte på vad "förbättra foton" var för nåt i LR.
Hittar inte ens det när jag har det inställt på Svenska.
 
ANNONS