Annons

Posta din video här!

Produkter
(logga in för att koppla)

Erik Schalin

Aktiv medlem
Coolt! Jag har aldrig tänkt på att man kan linea Zoomen in i kameran och få ljudet direkt på videofilen. Trodde att man var tvungen att köra Zoomen separat och sedan synka! Nu har jag ju inte en extern ljudinspelare och håller heller inte på med video, men bra att veta ändå!
Kvalitén blir högre om du tar ljudet från Zoomens minneskort. Synkningen blir enklare om du samtidigt matar kameran med zoomens ljud.
 

holck

Aktiv medlem
Marginelt bättre skulle jag säga, men det beror på vilken kamera man har.
Som vi alla vet suger ju ljudet ur en BMPCC. Så, här blir jag föga förvånad.
Men, hur är skillnaden mellan att ha extern preamp och lina in det i BMPCC mot
att ta ljudfilen direkt och synca i post?

// A
 

Lobbamobba

Aktiv medlem
Som vi alla vet suger ju ljudet ur en BMPCC. Så, här blir jag föga förvånad.
Men, hur är skillnaden mellan att ha extern preamp och lina in det i BMPCC mot
att ta ljudfilen direkt och synca i post?

// A
Vilket som är exakt bäst är nog svårt att säga. Med en bra preamp så får du ju riktigt, riktigt bra ljud ur en bmpcc. Och i mina tester har jag jävligt svårt att höra skillnaden mellan bmpccn och minneskortet i zoomen. Sen vart gränsen går när vi snackar riktiga recorders vet jag inte.

Det bästa exemplet jag vet är The One som filmades helt med BMPCC och allt ljud är från kameran som matades av en preamp. Han som var DP på filmen använder själv en juiced link och han är ingen dununge direkt.
http://www.youtube.com/watch?v=v5gAq_eN1ks&sns=em
 

Fast.

Medlem
Snyggt! Enkelt och bra! =)

Fan, jag vill verkligen ha en jäkla slider. Men blir aldrig att jag prioriterar det när det väl är dags att köpa något! Plus att man vill ha en bra och de är så satans dyra!
Tack!

Antingen köper man en dyr slider och blir nöjd på en gång eller så köper man en billig, som jag gjorde, och lär sig kompensera för dess brister. Tex att smörja in railsen med olja gör att den känns några tusenlappar dyrare :)
 
ANNONS