Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotoryggsäk för aktivt liv

Produkter
(logga in för att koppla)

mimasan

Avslutat medlemskap
Hej

är det någon som har tips på bra ryggsäck för en spegelfri kamera med säg plats för 4 objetiv kanske inkl ett telezoom. Måste även finnas plats för lite ombyte och matsäck. En säck för en dagstur tänker jag mig. Men viktigt att den går att spänna fast över bröstet tror jag.

Henrik
 

cardazio

Aktiv medlem
Hej

är det någon som har tips på bra ryggsäck för en spegelfri kamera med säg plats för 4 objetiv kanske inkl ett telezoom. Måste även finnas plats för lite ombyte och matsäck. En säck för en dagstur tänker jag mig. Men viktigt att den går att spänna fast över bröstet tror jag.

Henrik
Flipside Sport 15L eller 20L AW?
 

havalina

Ny medlem
Hej

är det någon som har tips på bra ryggsäck för en spegelfri kamera med säg plats för 4 objetiv kanske inkl ett telezoom. Måste även finnas plats för lite ombyte och matsäck. En säck för en dagstur tänker jag mig. Men viktigt att den går att spänna fast över bröstet tror jag.

Henrik
Hej, det finns faktiskt ett ganska nystartat företag, NYA-EVO, (en av ägarna är svensk) som har gjort en kameraväska/ryggsäck för just extrem fotografer. Designern har jobbat med just denna typ av produkt i många år tidigare (bla f-stop gear som nämns ovan).
Just nu finns den bara i en storlek men det kommer snart en lite större.
Och innan någon frågar; ja, jag känner de som har startat märket :).
Det startades för bara 6 månadersen men de har fått bra snurr på det och väskan är populär bland de som ska på specialexpeditioner men jag har förstått att den funkar lika bra i stadsmiljö. (har inte själv använt den ännu). www.nya-evo.com
Lycka till!
 

Oquist

Avslutat medlemskap
Hej

är det någon som har tips på bra ryggsäck för en spegelfri kamera med säg plats för 4 objetiv kanske inkl ett telezoom. Måste även finnas plats för lite ombyte och matsäck. En säck för en dagstur tänker jag mig. Men viktigt att den går att spänna fast över bröstet tror jag.

Henrik
De här två använder jag när jag har lite mer packning med mig. Objektiven (och ibland kameran) ligger löst ovanpå och lite instuckna i packningen som kan vara kläder och matsäck, behöver jag inte ha kläder eller matsäck så har jag en mindre ryggsäck med något stötdämopande i botten eller axelväska. Ramlar jag nedför en klippa så kommer tyvärr kamera och objektiv att gå sönder. Sakerna går inte sönder av att jag tappar eller ställer ifrån mig ryggsäcken (jag har inte prövat att kasta in ryggsäcken i ett träd eller sten än).

Det funkar helt ok att bära.

https://www.outnorth.se/osprey/talon-18#SpringGreen

https://www.outnorth.se/haglofs/vina-30-57737#BlueInkSteelSkyM
 

erikhj

Ny medlem
Hej, det finns faktiskt ett ganska nystartat företag, NYA-EVO, (en av ägarna är svensk) som har gjort en kameraväska/ryggsäck för just extrem fotografer. Designern har jobbat med just denna typ av produkt i många år tidigare (bla f-stop gear som nämns ovan).
Just nu finns den bara i en storlek men det kommer snart en lite större.
Och innan någon frågar; ja, jag känner de som har startat märket :).
Det startades för bara 6 månadersen men de har fått bra snurr på det och väskan är populär bland de som ska på specialexpeditioner men jag har förstått att den funkar lika bra i stadsmiljö. (har inte själv använt den ännu). www.nya-evo.com
Lycka till!
Wow, det där ser ju ut som den ryggsäck jag alltid letat efter!
 
ANNONS