Annons

Tisdagsbilden #5

Produkter
(logga in för att koppla)

jonasfj

Avslutat medlemskap
Efter en snabb räkning fick hamnade min egen bild (#1 Nashville) och Peter Dahlens (#5 Ramhultafallet) på delad första plats med 6 pinnar vardera.

Grattis till mig själv och Peter.

Dags för ny vecka och nya bilder!
 

gamleJ

Aktiv medlem
Känns som att jag vill vara med och dela äran även om tävlingsmomentet är underordnat lärorika kommentarer. Får Bergs Slussar till 7 pinnar. Den har kallats både bild 3 och 4 tror det är anledningen då jag hyser förtroende för tävlingsledningen :).
 

jonasfj

Avslutat medlemskap
Känns som att jag vill vara med och dela äran även om tävlingsmomentet är underordnat lärorika kommentarer. Får Bergs Slussar till 7 pinnar. Den har kallats både bild 3 och 4 tror det är anledningen då jag hyser förtroende för tävlingsledningen :).
Ok, du vann!
 

Jenny Jonsson

Aktiv medlem
Jag måste tacka för allas tålamod denna vecka -att två ens orkade kommentera! för maken till oinspirerat bildskapande har jag väl aldrig visat upp för nån tidigare... Min bild föreställer bara en tank med ett antal tätt sittande utlopp, jag vände bilden för det var snyggare med ljust upptill o mörkt nertill

Min arbetsplats bjuder på enorma mängder rör, rörkopplingar, förgreningar, ventiler, blank metall och signalfärger. Jag borde ha fått till något avsevärt bättre, jag återkommer på ämnet en annan vecka
:-D
 

Hrafne

Aktiv medlem
Förra veckan var väldigt intensiv på jobbet och helgen spenderades med att återhämta sig. Jag tänkte dock skicka iväg lite korta kommentarer innan nästa veckas tråd startar. Inga djupa analyser utan bara några snabba ord om varje bild.

#1: Så sjukt trevligt bild! Den känns som ett motiv man kan köpa på en stor canvastavla och ha hemma. Jag både gillar och stör mig på att bron ligger mitt i bilden. Jag skulle ha testat att flytta ner allt i bilden så jag får mindre vatten och mer himmel.

#2: Mm vilket härligt porträtt! Bra ljussättning, trevlig blandning mellan skärpa och oskärpa i bakgrunden. Det enda jag funderar på är om bakgrunden lutar lite åt höger. Det är säkert perspektivet som lurar mig men jag stör mig på det sneda strecket man ser längst in till höger. Personen på bilden förmedlar en känsla av nedstämdhet och missnöje.

#3: Snygg komposition av bildens element. Jag skulle vilja ljusa upp bilden lite så man får fram lite mer detaljer på kanalens sidor.

#4: Jag kan inte sluta tänka på Dökötts mycket trevliga låt "Finger i ett järnrör" när jag ser bilden. Jag gillar den här typen av bilder när man fotograferar något vardagsobjkt på nära håll. Kul bild som jag möjligen tycker är lite för mörk. Detaljerna på vridhjulets nedre högra del blev väldigt mörkt. Dock ger det en intressant effekt så kanske vill man hellre ha det så.

#5 Fantastisk bild. jag vill också ge mig ut och fotografera fallande vatten. Det enda jag tänker på när jag ser bilden är att det lilla parti i vänster nederkant är lite för ljust för att inte fånga upp min uppmärksamhet. Jag tyckr det hade blivit en trevligare bild ifall det brun hade varit grått (Vilket troligtvis inte är möjligt att få till iom hur naturen ser ut). Som ett alternativ kanske man kan beskära bilden lite i vänsterkant? När jag håller upp ett papper mot bilden tycker jag kompositionen kan fungera med en sådan liten beskärning.

#6: Imponerande bild. Jag ser inga förändringar jag tror skulle göra bilden bättre.

#7: Min egen

#8: Jag gillar den här typen av bilder. Fina detaljer och en hel del att titta på i bilden. Möjligen skulle jag vilja testa att dra ner vitheten i bilden så bakgrunden dämpas lite.
 

pdahlen

Aktiv medlem
Tack för diverse tips/råd till bilden vattenfallet. Jag tog ett antal olika kompositioner och med olika slutartid så jag har lite att välja mellan. Jag såg när jag jämförde bilder med ND32, ND1000 samt utan filter att det ND1000 (den bild som deltog) hade gett lite rödstick, därför har jag minskat rött i mina bilder med detta filter. Kan också hålla med om att det går att skära lite i vänster nedkant så jag testa det också.
 

Kristobal

Aktiv medlem
Kul att du tar dig tid att kommentera trots det sena klockslaget hrafne!
Och roligt att läsa om hur du tänker efter kritiken pdahlen. Kul med dialog helt enkelt.
 
ANNONS