Annons

Fotomässan 2008 i älvsjö

Produkter
(logga in för att koppla)

RG

Avslutat medlemskap
Tänkta göra en tråd redan nu för att jag har några saker att fråga.
Vilken adress ligger älvsjömässan på? Man vill ju kunna programmera gps:n så man slipper käfta med mossan hela resan.
 

Joa

Aktiv medlem
Brukar det vara bra mässpriser?
Funderar på en 40 eller 50D samt att en på jobbet som skall kolla på lite objektiv.

//Jocke
 

Possinho

Aktiv medlem
Kul att mässan flyttar till Älvsjö, det borde betyda lite mer plats - och lite närmare hemifrån... Är grymt laddad, behöver lite inspiration så här i hösttristessen.
 

Leo S

Avslutat medlemskap
Var så förra året. Men inte av de arroganta svinen canon.
Robin, glöm inte att du älskar Canon! Eller är det hatkärlek??

Nikon kommer ha rengöring i år också. Jag har själv en fläck på min gamla D80 som jag tänkte få bort innan försäljning. Nu läste jag i en annan tråd att det är extrajobbande ungdomar utan särskilda kunskaper, så det är bara att hoppas att de gör rätt... Någon med erfarenhet av Nikons rengöringsservice på mässorna?
 

matlep

Aktiv medlem
Robin, glöm inte att du älskar Canon! Eller är det hatkärlek??

Nikon kommer ha rengöring i år också. Jag har själv en fläck på min gamla D80 som jag tänkte få bort innan försäljning. Nu läste jag i en annan tråd att det är extrajobbande ungdomar utan särskilda kunskaper, så det är bara att hoppas att de gör rätt... Någon med erfarenhet av Nikons rengöringsservice på mässorna?
Läs här: http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=91413
 

Tomasz

Aktiv medlem
Jag spenderade enochenhalv timme på mässan idag, riktigt roligt.
Jättemycket bilder att titta på, skönt att titta på printar i stället för bilder på skärm.

Jag gillade Karolina Henkes bilder, men ännu mer Kurt Götlins gamla bilder, speciellt den på konstnären Kalle Kihlgren.

Guldkorn fanns att se på varje vägg faktiskt, jag kan inte nämna alla. Synd bara att man så ofta fick leta efter info om fotografen. Det är inte alla som kommer från rätt håll när de börjar titta på bilderna, bättre skyltning efterlyses.

Kul också att se att det finns fler fotocommunities som fanns på plats, liksom fotoklubbar, jag har inte vetat att allt det där finns. Fast jag skulle velat ha möjlighet att bli medlem i en klubb på plats, nu när jag sitter hemma känns det inte lika angeläget längre.
Det skulle också varit bra om man kunnat få med sig deras adresser på papper, kanske det fanns någonstans men jag hittade det inte och nu har jag glömt bort adresserna.

Den "hårda" delen av mässan var också bra, just idag lagom mycket folk så man enkelt kunde titta på det man ville.
 

BenkeO

Aktiv medlem
Spenderade 2 timmar direkt vid öppnandet. Först en gratisutskrift hos Epson (A2 på konstpapper), en Check & Clean hos Canon och lite klämmande på jättezoomarna samt D5mkII.

Efter ett varv i utställningen så satt en Expresso hos fotosidan perfekt. Snygg expressomaskin - kanske en fotofavorit under helgen?

Mvh/Benke
 

Bilagor

Peter2meter

Avslutat medlemskap
Hejsan

En fråga till er som varit på mässan. Vet ni om det är någon bra deal på litteratur. T ex Scott Kelbys böcker eller liknande. Eller är det dåligt med sånt. Har moderskeppet försäljning av sina dvder billigare?

Ska till mässan i morgon och tänkte ge den en heldag.

//Peter
 

matlep

Aktiv medlem
Hejsan

En fråga till er som varit på mässan. Vet ni om det är någon bra deal på litteratur. T ex Scott Kelbys böcker eller liknande. Eller är det dåligt med sånt. Har moderskeppet försäljning av sina dvder billigare?

Ska till mässan i morgon och tänkte ge den en heldag.

//Peter
Nästan alla Kelby böcker(utom dom allra nyaste) fanns i flera montrar till, vad som sades iallfall, mässpris, vet inte vad de kostar i vanliga fall så jag vet inte om det var billigare, men stort utbud var det.
 

Bosse Biceps

Aktiv medlem
Hejsan

En fråga till er som varit på mässan. Vet ni om det är någon bra deal på litteratur. T ex Scott Kelbys böcker eller liknande. Eller är det dåligt med sånt. Har moderskeppet försäljning av sina dvder billigare?

Ska till mässan i morgon och tänkte ge den en heldag.

//Peter
Tidningen FOTO hade sin Bildskola, Fotoskola etc. till ett skapligt pris. Som vanligt kan man prenumerera på Kamera & Bild och digitalfoto till bra pris. Jag tror det var Kamera & Bild som sålde en photoshop skola för 99:-.

Dessutom betalade jag 13.500 för en D90 med 18-200, det tyckte jag var bra pris!

Mycket bra fotoutställning dessutom.

Mattias
 

Makten

Aktiv medlem
Utställningarna var trevliga, men den tekniska delen av mässan var så underdimensionerad att det knappt var nån idé att försöka kika på de prylar som var intressanta. Kö till varenda monter av dignitet. Jag fick i alla fall en glutt på Sigma 50/1,4 och Nikkor 50/1,4 AF-S, vilka båda var till besvikelse. Sigman är åt helsike för stor och klumpig som normalobjektiv, och Nikkorns autofokus är nog fasen långsammare än den nuvarande AF-D:n. Dessutom är den ganska stor, tyvärr. Det positiva är att jag inte behöver gå och sukta efter dessa objektiv längre:-D
 
ANNONS