Annons

Alla på FS fotograferar 7 augusti kl 08.07

Produkter
(logga in för att koppla)

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Jag tycker inte att tiden måste vara okänd in i det sista. Det spelar ju ingen större roll om bilden är planerad eller inte. Det mer intressanta är ju att alla fotografera vid samma tidpunkt. Hellre att många är med och kan planera.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Tidpunkten för när fotograferingen är. Som du ser så missade många eftersom det var så kort inpå.
 

Chano

Aktiv medlem
Ok. då vet jag.
Ha ha...och här man lagt ner hela sin själ på att hitta en "bättre" modell.
Nåja...tiden får ni sköta själva.
Mvh/-Anders
 

Enicar

Aktiv medlem
Vi (?) har missat ett nytt tillfälle idag

kl. 11min över 10 idag på fm hade väl passat också för datum- och tidfotografer.
 

jdandanell

Aktiv medlem
Så, då har man kommit hem från golfresan och visst fanns det en bild tagen med mobilen 08:07. Höll nästan på att glömma det men blev påmind när jag kollade klockan på mobilen för att se om vi var försenade eller inte.

Kanske inte världens bästa bild men det fick bli med vad jag hade för stunden.
 

mali0611

Medlem
VM i trådlyft!

Hej!

Kör Vm i trådlyft här, Nu stundar den 8 aug här snart, och tycker ni inte att det är dags att fota då också?

080808 : Kl 08:08

?

Mvh Mattias
 

Andreas S Eriksson

Aktiv medlem
Re: VM i trådlyft!

mali0611 skrev:
Hej!

Kör Vm i trådlyft här, Nu stundar den 8 aug här snart, och tycker ni inte att det är dags att fota då också?

080808 : Kl 08:08

?

Mvh Mattias
Tur att någon känner sig stark nog. ;)

Det finns en alldeles nystartad tråd om just detta uppe nu.
Bara att hänga på. ;)
 

mali0611

Medlem
Re: Re: VM i trådlyft!

Andreas S Eriksson skrev:
Tur att någon känner sig stark nog. ;)

Det finns en alldeles nystartad tråd om just detta uppe nu.
Bara att hänga på. ;)

Jag startade den tråden, eller iaf en tråd om det, samtidigt som mitt inlägg här, som back-up för att det inte skulle få tillräckligt med uppmärksamhet =)
 

timlu

Aktiv medlem
Jovisst, om vi pratar GMT-tid.
Jag skrev:
"Klockan 8.07 måste innebära officiell tid och inte Svensk eller lokaltid, det finns medlemmar i Norge, frankrike och tex USA."
Ursäkta men här måste jag göra ett litet nördinlägg. GMT har sedan länge förlorat sin ställning som "officiell världstid". Sedan 1972 är det UTC (coordinated universal time) som gäller. UTC baseras på den internationella atomtiden (TAI) men justeras för variationer i jordens rotation genom införande av skottsekunder. Senaste skottsekunden infördes vid nyår så att den sista minuten 2008 innehöll 61 sekunder. Just nu skiljer det 34 sekunder mellan UTC och TAI. UTC och soltiden vid Greenwich (UT1) får aldrig skilja mer än 0.9 sekunder.

För övrigt ser jag fram emot 090909 09:09!
 
ANNONS