Annons

50D bytes mot 550D, fair trade?

Produkter
(logga in för att koppla)

StefanGustafsson

Avslutat medlemskap
Precis som titeln lyder, är det ett jämnt byte?
Vet inte vad en 550D ligger i normalt begagnatpris så det är lika bra att fråga er tänkte jag.
Eller ligger en 500D närmre i begagnatpris kanske?

Varför vill jag byta?
Blir pappa om 1,5 månad så det kunde vara kul att föreviga med video, den enda anledningen.
Har inte råd att köpa en schysst videokamera vid sidan om just nu.


Mvh,
Stefan
 

Kronbergs

Avslutat medlemskap
Jag hade bytt, enkom för videomöjligheterna, men det har väl hänt en del sedan 50D kan jag tänka, men kameran (550D) är mindre, kanske inte faller alla i smaken. Gå till en fotobutik och kläm lite på en 550D och läs på Dpreview.com om de olika modellerna. Där kan du också göra jämförelse.

http://www.dpreview.com/reviews/specs/Canon/

och där välja "side by side".

Hoppas länken fungerar
 

StefanGustafsson

Avslutat medlemskap
Jag hade bytt, enkom för videomöjligheterna, men det har väl hänt en del sedan 50D kan jag tänka, men kameran (550D) är mindre, kanske inte faller alla i smaken. Gå till en fotobutik och kläm lite på en 550D och läs på Dpreview.com om de olika modellerna. Där kan du också göra jämförelse.

http://www.dpreview.com/reviews/specs/Canon/

och där välja "side by side".

Hoppas länken fungerar
Hade du bytt som 550D ägare eller 50D ägare?

Hade en 400D innan 50D, och 550D sägs iaf vara lite större än dom andra i xxxD serien.
400D fungerade bra, i kortare pass.

Det är mer begagnatvärdet jag vill åt. Har så dålig koll på det..
 

Kronbergs

Avslutat medlemskap
Jag hade bytt min 50D mot 550D, då jag själv filmar mycket. Begagnatvärdet vet jag dessvärre inte mycket om.
 

and30ers

Aktiv medlem
Precis som titeln lyder, är det ett jämnt byte?
Vet inte vad en 550D ligger i normalt begagnatpris så det är lika bra att fråga er tänkte jag.
Eller ligger en 500D närmre i begagnatpris kanske?

Varför vill jag byta?
Blir pappa om 1,5 månad så det kunde vara kul att föreviga med video, den enda anledningen.
Har inte råd att köpa en schysst videokamera vid sidan om just nu.


Mvh,
Stefan
Låter rimligt ur ekonomiskt perspektiv, ny 550D kostar idag 6000-6500kr och 50D kostade 6990kr innan den gick ur sortimentet. Förmodar att din 50D är äldre och har gått längre än den 550D du tittar på så begvärdet borde vara detsamma.

EOS 550D är dessutom en bra DSLR filmkamera.
 

Mr Davidson

Aktiv medlem
Kan troligen vara...

... en schysst deal, men med batterigrepp. E ju så himla pytte hålla i annars jöhh.

Är man van vid 50D, håller jag med om tipset åka till butiken å torrbryta lite i grejorna.
 
ANNONS