Annons

Prov - berömtråden till fotosidans medlemmar i privata affärer.

Produkter
(logga in för att koppla)

Mr Davidson

Aktiv medlem
Tänkte prova starta en tråd där man kan ge beröm till medlemmar på fotosidan som man själv gjort privata affärer med. Det är som ett alternativ till ett förslag jag lämnat för l å å å ng tid sedan om att kunna ge omdömen direkt på en medlems egna sida, men som inte verkat tilltala fotosidans ansvariga.

Jag tänkte denna sida skulle bara skulle innehålla beröm, för den andra sidan verkar kunna ge ordväxlingar utom denna värld. Så låt oss prova en tråd med positiv förstärkning?

Det fina är att när tråden (databasen) växer, blir medlemmar sakta med säkert sökbara. Ju fler affärer som skapat positiva omdömen, desto flera träffar här. Det ska bli intressant om ni tycker det är intressant och hjälper tråden genom att fylla på omdömen när affärerna gått bra.

-----

Jag inleder med att tacka Jonas Serrebo, Västerås, för en snygg Think Tank väska som motsvarade beskrivningen till punkt och pricka. Den sändes snabbt och var bra packad. Jag betalade med swish och det kändes hela tiden säkert och tryggt, telefonnumret var öppet sökbart.

Tack!
 

mac60

Aktiv medlem
blir nog fel ändå

"Jag tänkte denna sida skulle bara skulle innehålla beröm, för den andra sidan verkar kunna ge ordväxlingar utom denna värld. Så låt oss prova en tråd med positiv förstärkning?"

Tanken är nog god men om man inte får lämna negativt omdöme så faller allt
Tex. om jag handlat av en medlem och det inte fungerat så får jag inte skriva detta men en annan som kanske inte fått fel eller inte bryr sig ger beröm som egentligen inte stämmer för den medlemmen fick lämna omdöme.
Värsta fallet: en medlem säljer 3 varor där allt är bra sedan så kommer 100 varor som är skit ( stulna, trasiga, ej leverera, felbeskrivna eller liknande)
3 omdömen som är bra, vad tror folk då?
Sedan så vem skall hålla koll på ämnet?? och redigera sidan?
Kanske därför som fotosidans ansvariga inte tagit upp denna ide från dig eftersom det blir nog mycket jobb bakom detta
 

Mr Davidson

Aktiv medlem
"Jag tänkte denna sida skulle bara skulle innehålla beröm, för den andra sidan verkar kunna ge ordväxlingar utom denna värld. Så låt oss prova en tråd med positiv förstärkning?"

Tanken är nog god men om man inte får lämna negativt omdöme så faller allt
Tex. om jag handlat av en medlem och det inte fungerat så får jag inte skriva detta men en annan som kanske inte fått fel eller inte bryr sig ger beröm som egentligen inte stämmer för den medlemmen fick lämna omdöme.
Värsta fallet: en medlem säljer 3 varor där allt är bra sedan så kommer 100 varor som är skit ( stulna, trasiga, ej leverera, felbeskrivna eller liknande)
3 omdömen som är bra, vad tror folk då?
Sedan så vem skall hålla koll på ämnet?? och redigera sidan?
Kanske därför som fotosidans ansvariga inte tagit upp denna ide från dig eftersom det blir nog mycket jobb bakom detta
Det är en tanke. Vi får se. Jag har startat denna tråden, hur/om den lever vidare, blir upp till alla medlemmar här. Kommer säkert finnas massvis med problem. Jag valde att fokusera på att jag som medlem ville berömma en annan medlem på sidan. Det har jag gjort. Vill någon mer berömma annan medlem, är det fritt att göra det här. Vill någon medlem uppta tråden med annat blir det upp till den att lämna det avtrycket här. Jag tänker inte fungera som moderator eller ta folk i örat. Är det många andra utöver mig som tyckt att det inte går lämna goda vitsord om annan medlem, kanske dom fortsätter denna tråd, eller så kanske dom inte gör det. Jag kommer skriva om nästa affär här om den platsar. Tack för mig tills nästa gång. :)
 

Jewster

Aktiv medlem
Vore det inte bättre med en funktion i köp/sälj där man kan betygsätta och kankse lämna kommentar kring genomförda köp med en säljare. Istället för att leta reda på en tråd i forumet och söka efter namnet.
Har för mig att e-bay har någon liknande funktion.
 

Mr Davidson

Aktiv medlem
Vore det inte bättre med en funktion i köp/sälj där man kan betygsätta och kankse lämna kommentar kring genomförda köp med en säljare. Istället för att leta reda på en tråd i forumet och söka efter namnet.
Har för mig att e-bay har någon liknande funktion.
Säkert men ledningen har inte svarat på det förslaget. I brist på bröd, får man ibland tugga limpa. Sedan är det intressant att det bara är invändningar som postats hittills, trots att jag inte kan göra ett dugg annat än vad jag gjort. Har ni önskemål om något annat, adressera det till rätt mottagare och i rätt forum? Jag skulle dock tro att blir det mycket inlägg här med beröm, kommer snart ledningen fatta. Kommer det en massa invändningar, negativism och tråden dör, kommer inte ledningen läsa era invändningar eller förslag på alternativ heller. Så enkelt funkar det nog, tyvärr ...
 
ANNONS