Annons

Handla i USA

Produkter
(logga in för att koppla)

Graylingman

Aktiv medlem
Under 1300 Kr är tullfri. Dessutom ska man fylla ut en deklaration på postkontoret i USA, och som privatförsendelse struntar tullen ofta i större summor. Jag faktiskt följer lagen, för att slippa obehagliga överaskningar och straffavgifter. Fast jag har inte köpt något stort på detta sätt.
Från tullverkets hemsida:

"Om försändelsen innehåller varor med ett sammanlagt värde på högst 1 300 kronor – behöver du inte betala någon tull – momsen däremot måste du alltid* betala."
 

larsten

Aktiv medlem
Enklare kamror biliagare i USA men profgrejor billigare i Europa

Jag har tidigare handlat en del i USA. Point-and-shoot kameror och billigare instegsvarianter kan vara betydligt billiagere i USA och vissa tillbehör. Profsgrejor är oftast inte billigare där utan dyrare numera. Jag har ibland köpt objektiv från Tyskland istället men kolla prisjakt så kan du ser hur mycket Koch tar...
 

Fredrik AVT

Aktiv medlem
Faktiskt sedan dollarn börjat gå upp är det inte mycket som lönar sig i USA tycker jag. Vissa märken tenderar generellt t o m att vara dyrare utan att ens lägga på svensk moms - ffa Sony.
 

vargarna

Medlem
Ang handla i sverige eller Usa

Hej ang handla i Sverige eller Usa. På tradera finns en person som säljer nya canonprylar som hon tar hem från usa när jag mejla henne o fråga så säger hon att det är usa garanti och att skulle det bli något fel kan hon skicka in dem för rep.Det nya alltså version 2 av Canon 100-400 zoomen säljer skandinavian photo för 23990 kr hon säljer det för16995 ca 7000 kr skillnad,sen är det väl upp till var och en om man törs och vill. Skillnad är det i alla fall o man kan ju undra varför det måste vara så stor skillnad?.Mvh Bosse
 

PMD

Aktiv medlem
Om det är Cameracorner du syftar på så har det diskuterats en hel del i tidigare trådar. Kort sammanfattning: man tar en viss risk och det är kanske lite osäkert om man spar så mycket som utlovas. Det kan bli väldigt struligt om någonting krånglar.

(Jag tror att det har konstaterats att det är en "han", och inte en "hon" som står bakom Cameracorner).
 
ANNONS