Annons

Min D850 är här

Produkter
(logga in för att koppla)

helto

Aktiv medlem
Verkar trots allt jag kommer få min första omgången

Trevlig överraskning, någon eller några hade avbokat så det ser ut som jag behöver ändra mina planer till helgen :)
 

horvendile

Aktiv medlem
Jag (inte NPS) har inte hört något från Scandinavian Photo. Ordern är "godkänd, väntar på leveransbesked" om jag kollar på mitt konto hos dem. Orderdatum 24 augusti.

Det börjar kännas långsökt att tro att jag skulle kunna hämta i dag.
 

MikaelSB

Aktiv medlem
Min beställning hos Cyberphoto, som för visso är placerad bara för lite över en vecka sedan, står som: "Beräknas in i början av september".

Jag beställde deras 9fps-paket, där batterigreppet står som: "Beräknas in
2017-09-14".

Alltid denna blandade förtjusning och förtret att behöva vänta.
 

bentelkalb

Aktiv medlem
Jag (inte NPS) har inte hört något från Scandinavian Photo. Ordern är "godkänd, väntar på leveransbesked" om jag kollar på mitt konto hos dem. Orderdatum 24 augusti.

Det börjar kännas långsökt att tro att jag skulle kunna hämta i dag.
Nej, samma här. Puttas ständigt ned i kön av NPS kunder som kan komma in när som helst och gå föra, åt helvete tycker jag.
 

horvendile

Aktiv medlem
Nej, samma här. Puttas ständigt ned i kön av NPS kunder som kan komma in när som helst och gå föra, åt helvete tycker jag.
Tja, jag kan acceptera att det är så, även om det förstås inte är så kul alltid.
Jag har ingen aning om vilken köplats jag har. Men jag har beställt batterigrepp också, det kanske försenar allting.
 

MikaelSB

Aktiv medlem
Nej, samma här. Puttas ständigt ned i kön av NPS kunder som kan komma in när som helst och gå föra, åt helvete tycker jag.
Det gör mig lite nyfiken. Vad har butikerna för incitament till att ge NPS-medlemmar fördelar? Får butikerna tillbaka lite småpengar från Nikon per såld enhet eller tar Nikon på sig ett större ansvar vid reklamationer eller teknisk support? Eller är det bara en så enkel sak som att butikerna vill hålla goda relationer med yrkesmännen?
 

valleyman

Aktiv medlem
Har "klar att skickas, skickas inom kort" på min sida från Cyberphoto. Så om gudarna är med och Postnord gör det dom får betalt för så har jag kameran imorgon :)
 

bentelkalb

Aktiv medlem
Det gör mig lite nyfiken. Vad har butikerna för incitament till att ge NPS-medlemmar fördelar? Får butikerna tillbaka lite småpengar från Nikon per såld enhet eller tar Nikon på sig ett större ansvar vid reklamationer eller teknisk support? Eller är det bara en så enkel sak som att butikerna vill hålla goda relationer med yrkesmännen?
Det är det jag menar. Om de ska gå före hos Nikon så borde Nikon själva distribuera de kamerorna, varför släpper butikerna sina kameror före? Är de tvingade genom avtal?
 

Ratatoskr

Aktiv medlem
Tror inte man ständigt puttas ner av NPS, i så fall hade inte jag fått mitt samtal redan 2 veckor sedan om att hämta den.
 

Umi71

Aktiv medlem
Ringde Cyberphoto idag. Ingen leverans till mig i denna sändning. Beställde ca 1 vecka sedan. Dom sa TT det var 2 leveranser till denna månad men visste ej antal så dom kunde inte svara. Är dom trodde den skulle komma.
 

afe

Aktiv medlem
Det är det jag menar. Om de ska gå före hos Nikon så borde Nikon själva distribuera de kamerorna, varför släpper butikerna sina kameror före? Är de tvingade genom avtal?
De kameror som beställs av NPS-kunder i butik skickas till butiken enligt turordning som sköts av Nikon. Butiken får alltså inte sälja dessa kameror till någon annan.
 

iSolen.se

Guest
Det jag tycker ang förbokning är att den ska vara bindande.
Jo det blir onödig administration när folk ställer sig i flera köer. En lösning är att en köplats kostar en slant...eller så får det vara lite rörigt.

Appropå rörigt...jag har aldrig sett så mycket folk hos kameradoktorn som i förmiddags :)
 

Alex Dawson

Aktiv medlem
Nps

Varför det? Det är ju inte direkt så att kamerorna kommer bli liggandes på lagerhyllan (åtminstone innan Nikon hunnit ikapp med beställningarna).
Som NPS-kund måste du ange ditt NPS-nummer och förhoppningsvis reggas det då även hos Nikon att det numret redan gjort en bokning så det bör i så fall inte ligga dubbelbokningar.

Mvh // Alex
 

PMD

Aktiv medlem
Varför det? Det är ju inte direkt så att kamerorna kommer bli liggandes på lagerhyllan (åtminstone innan Nikon hunnit ikapp med beställningarna).
Ja, det värsta som kan hända är att den som har en köplats precis efter antalet tillgängliga kameror får sin kamera lite senare än annars.

Kanske flera timmar senare. :)
 
ANNONS