Annons

Använda fotolabb utomlands?

Produkter
(logga in för att koppla)

jonasfj

Avslutat medlemskap
Jag använder med viss regelbundenhet ett tryckeri i Thailand, men jag känner och litar på dem.

Det verkar svårt att använda ett okänt ställe om man inte har möjlighet att se resultatet med egna ögon...
 

dejantep

Medlem
tack för input :)

Om fotolabbet verkar vara välkänt och etablerat med goda recensioner?
I mitt fall handlar det om Kanada och posterjack.ca

Tanken är att jag laddar upp, beställer med leverans till en lokal adress.
 

jonasfj

Avslutat medlemskap
tack för input :)

Om fotolabbet verkar vara välkänt och etablerat med goda recensioner?
I mitt fall handlar det om Kanada och posterjack.ca

Tanken är att jag laddar upp, beställer med leverans till en lokal adress.
Det är en liten chansning, men det funkar nog.

Jag minns att jag gjorde något liknande i USA för länge sedan utan klagomål, men det var en födelsepresent och inte till kund.

I Holland beställde jag en gång en print på en träskiva. Färgerna och trycket så bra ut, men hade bildats bubblor som inte såg så bra ut. De skickade en ny, men det hade inte varit så kul om den gått till kund.
 

easyrider

Aktiv medlem
Jag använder med viss regelbundenhet ett tryckeri i Thailand, men jag känner och litar på dem.

Det verkar svårt att använda ett okänt ställe om man inte har möjlighet att se resultatet med egna ögon...
Framkallar och scannar labbet också? Ska en tur till Vietnam och Thailand och tänkte på att framkalla några rullar också.
 

jonasfj

Avslutat medlemskap
Framkallar och scannar labbet också? Ska en tur till Vietnam och Thailand och tänkte på att framkalla några rullar också.
Jag brukar framkalla film hos Airlab när jag är i Bangkok:
http://www.airlabbkk.com/home.htm

Glöm att framkalla svartvitt, det går för det mesta åt helvete. C41 och tom E6 går bra. De scannar också, men jag är inte så imponerad. Jag ber dem alltid göra det ändå för det kostar mindre än 10 spänn, men jag får göra om jobbet själv för de bästa bilderna.

Om jag vill trycka i Bangkok vänder jag mig alltid till Bloom Pro Lab. Kanonbra service, kunniga, ger bra råd och alla pratar engelska. De har state-of-the-art Epson skrivare och ett stort urval av papper.
 

easyrider

Aktiv medlem
Jag brukar framkalla film hos Airlab när jag är i Bangkok:
http://www.airlabbkk.com/home.htm

Glöm att framkalla svartvitt, det går för det mesta åt helvete. C41 och tom E6 går bra. De scannar också, men jag är inte så imponerad. Jag ber dem alltid göra det ändå för det kostar mindre än 10 spänn, men jag får göra om jobbet själv för de bästa bilderna.

Om jag vill trycka i Bangkok vänder jag mig alltid till Bloom Pro Lab. Kanonbra service, kunniga, ger bra råd och alla pratar engelska. De har state-of-the-art Epson skrivare och ett stort urval av papper.
Tack så mycket! Tänkte bara lämna in färg. Svartvitt framkallar jag antingen själv eller lämnar in i Warszawa med mycket gott resultat.

10kr för en rulle scannad? Det var billigt. Vet du om man dom har en sån där scanner som går automatiskt (för småbild)? Tycker det brukar funka bra för att använda bilderna på sociala medier och för att se om någåt blev lyckat ;-)
 

THE EYE

Ny medlem
Är det någon som känner ett bra labb för att göra stora kopior och montera dem
i Letland eller Estland?
 
ANNONS