Annons

Bildspelsprogram

Produkter
(logga in för att koppla)

Marin

Ny medlem
Är på jakt efter ett bildspelsprogram till pc, för att ersätta diaprojektorer. (Så man kan lägga in bilder till musik med övertoningar och andra effekter).

Någon som vet bra program (gärna pris)?

/David
 

Olivlunden

Aktiv medlem
Officepaketet duger alldeles utmärkt för bildspel. Men jag har ett svagt minne av att Office 2000 inte tar .mp3 filer om man vill använda sig av musik i sitt bildspel. Rätta mig om jag har fel! Nya Office XP tar iallafall .mp3 filer utan problem.
 

Maverick

Aktiv medlem
Re: mp3 i Power Point

rurp skrev:
Jodå det funkar med mp3 i Power Point 2000.
Hur går det till? Jag försökte igår kväll, men då bara klagade PP på att den inte kände till filformatet. Jag såg att det fanns nån slags koppling till CD-spelaren. Går det att koppla den mot winamp också eller?

Mvh
Maverick
 

rurp

Avslutat medlemskap
mp3 i PP

Hej!
Jo det är bara att gå in under infoga och sen välja film och ljudklipp och sen välja från fil. Svårare är det inte...
Ha det!
 

.Z.

Aktiv medlem
Bildspel i PPT

Har använt Powerpoint till bildspel i många år både i mitt jobb & privat, programmet är mycket mångsidigt men tyvärr mycket tungarbetat. Filerna blir ofta våldsamt stora, lägger man dessutom på ljud så blir det ännu tyngre. Länkning av ljudfilerna lättar upp något, men medför istället problem om man vill spela upp bildspelet på en annan pc, PPT får då problem att hitta dem.

Det största problemet är dock att kompatibiliteten mellan olika PPT-versioner inte är hundra. Har problem med mina gamla bildspel i senaste versionen, efter konvertering så har små fel dykt upp ofta sammankopplade med ljud. Man kan ju fundera på om man överhuvudtaget kan titta på bildspelen om 10 år efter ett antal konverteringar! Detta problem gäller ju i & för sig hela den digitala bildlagringen.

Om man kan leva utan ljudpålägg & häftiga bildväxlingar så har Windows XP en hyfsad bildspelsfunktion.
Jag är själv på jakt efter ett bra bildspelsprogram, om nån vet nåt så vill jag gärna veta.

Larsa.
 

Maverick28

Aktiv medlem
Har ni testat...

Någon av de nadra officepaketen??
Alltså typ corels med mera...
Har hört att Wordperfects motsv till powerpoint skall vara 100 ggr mer lätt arbetta...
 

Gnurra

Aktiv medlem
trevligt program

Jag har hittat ett riktigt trevligt program för att göra bra bildspel på datorn. Fina mjuka övergångar och synkning med ljudfiler. Fungerar riktigt bra! Billigt är det också! Programmet heter PicturesToExe och som namnet antyder så skapar det en enda exe-fil som kan köras på vilken dator som helst så att man lätt kan dela med sig av sin skaparglädje.

Du hittar det här: http://www.wnsoft.com/
 

Uffe_Nordholm

Aktiv medlem
Re: Har ni testat...

Maverick28 skrev:
Någon av de nadra officepaketen??
Alltså typ corels med mera...
Har hört att Wordperfects motsv till powerpoint skall vara 100 ggr mer lätt arbetta...
Har använt Corels Presentations (motsvarande PowerPoint) till att göra två bildspel som jag sedan försökt göra om i Powerpoint. Jag gav upp. Jag stötte på alla möjliga problem: datorn kunde inte synka bild och ljud, tog för lång tid på sig att byta bild, slutade spela ljudfiler innan den var slut... Just nu letar jag efter ett program för Linux som man kan göra bildspel med.
Presentations har dessutom den trevliga förmågan att det kan göra exe-filer av allting. DVS du får en körbar fil som innehåller alla bilder och allt ljud. Endast en hacker kan plocka fram sakerna, så 'ingen' kan sno dina bilder.

PS. Om någon vill ha kopior på de bildspel jag gjort hör av er, alltid kul att dela med sig och få kommentarer från andra.
 

ulltand

Aktiv medlem
Re: Re: Har ni testat...

Uffe_Nordholm skrev:
...Just nu letar jag efter ett program för Linux som man kan göra bildspel med...
En gammal trån iofs...

Jag tar gärna emot tips på program för bildspel i Linux. Finns panoreringsfunktion är det ett plus.
 

Gnurra

Aktiv medlem
Re: trevligt program

Gnurra skrev:
Jag har hittat ett riktigt trevligt program för att göra bra bildspel på datorn. Fina mjuka övergångar och synkning med ljudfiler. Fungerar riktigt bra! Billigt är det också! Programmet heter PicturesToExe och som namnet antyder så skapar det en enda exe-fil som kan köras på vilken dator som helst så att man lätt kan dela med sig av sin skaparglädje.

Du hittar det här: http://www.wnsoft.com/
Update: Har inte koll på om det funkar på Linux, men grymt bra panorering och zoomfunktion...
 

ulltand

Aktiv medlem
Kanske ska tillägga att jag gör bildspel ideellt, och vill hitta ngt fritt program, och som sagt - för Linux.
 
ANNONS