Annons

Skicka Objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

tarsson

Aktiv medlem
Hej alla ni visa, jag har precis sålt mitt gamla kitobjektiv,det är inte värt så många kronor, vad är bästa och billigaste sättet att skicka säljer det för 400kr. Funkar det att skicka i ett vaderat kuvert?

mvh Emil
 

Magnus W

Aktiv medlem
Du betalar för vikten. Eftersom det inte kommer att gå in i en brevlådeöppning hur du än packar det så verkar det vettigast att stoppa det i en låda. Den kan du skicka som skrymmande brev. upp till ett kilo kostar ett brev 44:- plus 11:- för att det är skrymmande (större tjocklek än 30mm och/eller längre kortsida än 250mm)

Summa 55:-

-- MW
 

Torparfarsan

Avslutat medlemskap
Hej alla ni visa, jag har precis sålt mitt gamla kitobjektiv,det är inte värt så många kronor, vad är bästa och billigaste sättet att skicka säljer det för 400kr. Funkar det att skicka i ett vaderat kuvert?

mvh Emil
Även om nu paketobjektivet inte är så värdefullt skulle i alla fall inte jag våga skicka det i en provpåse, kuvert eller jiffypåse. Chansen att det kommer fram till adressaten som byggsats är helt enkelt för stor. Att skicka det som ett paket där objektivet omges av packmaterial som kan ta upp stötar är betydligt lämpligare. Kanske är jag miljöskadad av att under ett flertal år arbetat med att skicka ömtålig utrustning och därför har svårt att tänka mig att skicka saker som är ömtåliga som brev.
 

Graylingman

Aktiv medlem
Håller med Torparfarsan, även om jag i och för sig skulle kalla det risk och inte chans :)

Packa in objektivet i en liten kartong eller burk med stötdämpande material mellan objektivet och förpackningen. Behöver inte vara nåt märkvärdigt. Kan nämna att när jag köpte mitt Sigma 105/2,8 macro så skickades det i en gammal förpackning för CD-skivor med diverse tygtrasor som packmaterial.
 

tarsson

Aktiv medlem
Håller ni inte med om att Magnus förslag förmodligen är det bästa? det tycker ja det låter som iaf, skall se till att emballera ordentligt!
 

skogsbaronen

Aktiv medlem
Håller ni inte med om att Magnus förslag förmodligen är det bästa? det tycker ja det låter som iaf, skall se till att emballera ordentligt!
Beror väl på om du är beredd att förlora dina 400kr =)

Liten kartong med bollar av tidningspapper brukar jag skicka i. Skickar som REK. Kostar 110kr om jag inte minns fel, men det känns väl kanske lite dyrt när du säljer för 400kr.

Å andra sidan sålde jag aldrig mitt kit-objektiv. Känns bra att ha det som slit och släng =)
 
ANNONS