Annons

Ännu en fråga om kameraväska

Produkter
(logga in för att koppla)

Olasko

Avslutat medlemskap
Har precis bytt upp mig till FF och märkte att min kameraväska blev för liten.
Idag har jag en Lowepro flipside 300 och den rymmer 1 kamera, 1 fast objektiv, 1 normalzoom, 1 telezoom, en blixt och en massa smått som kablar och minneskort etc.

Nu har jag alltså en FF (Sony A99) med batterigrepp + en till blixt som ska få plats, jag vill kunna få med mig båda blixtarna och ha batterigreppet monterat tillsammans med objektiven och allt smått när det behövs, är det någon som har tips på axelremsväska där allt kan rymmas?

Jag har sett att Think Tank har en väska som skulle kunna rymma en hel del?
 

Anjou

Aktiv medlem
Jag har sett att Think Tank har en väska som skulle kunna rymma en hel del?
Retrospective är toppen som en "gå på stan" väska. Bra kvalitet och smarta detaljer. Men det känns inte riktigt som väskan man tar med sig på en skogstur. Fast du skriver ju axelremsväska så du är nog på rätt spår.

Jag har en själv Retrospective Lens Changer 2, alltså bara fack för två lösa objektiv. Perfekt om man fotar ett långt pass med ett hus och behöver byta objektiv lite då och då. Jag är väldigt nöjd med den. Funderar på att skaffa en till lite större så man även får ner kameran med monterat objektiv.
 

Olasko

Avslutat medlemskap
Crumbler såg intressant ut men var lite väl dyr för min smak, samma är det egentligen med retrospective men den känns ändå mer överkomlig.

Så jäkla ofta är jag inte ute på en,skogstur med alla grejerna så då faller egentligen en ryggsäck bort, sen blir det sjukt varmt att gå omkring med på ryggen på sommaren.


Sent from my Nokia 920 using Tapatalk
 

Hobbes73

Aktiv medlem
Crumbler såg intressant ut men var lite väl dyr för min smak, samma är det egentligen med retrospective men den känns ändå mer överkomlig.

Så jäkla ofta är jag inte ute på en,skogstur med alla grejerna så då faller egentligen en ryggsäck bort, sen blir det sjukt varmt att gå omkring med på ryggen på sommaren.


Sent from my Nokia 920 using Tapatalk
Å det är något jag inte saknar på sommaren - den höga luftfuktigheten. :)
Här i Calgary är det oerhört torrt och rygga blir inga problem även om det är riktigt varmt eller man är på tur. Lokan är väl ventilerad dock.

Ser att LowePro är stort i Sverige ett riktigt bra märke att jag valde mina är mest pågrund av prisbilden var bra och de passade mig. De skall ju hänga med dig ett tag så det gäller att man hittar något man trivs med.
 

nopl

Aktiv medlem
Scandinavian har rea på Think Tank retrospective
10 för 595 och 20 för 795, vansinne att inte köpa en.
20 tar 70-200 2.8 monterat, har du inget sånt så köp en 10, annars blir den för djup.
 

Olasko

Avslutat medlemskap
Där ser man! Jag har faktiskt en 70-200 2.8 så det lät behövas en större, såg att dom även hade kampanj på Retrospective 30 också nu.
 

Andy_Green

Aktiv medlem
Jag köpte en Retrospective 10 i julas för 995 spänn hos Scandinavian och är helnöjd. Fruktansvärt rymlig, jag har inga problem med att stoppa i en EOS 7D med grepp och ett monterat 70-200/2,8. Visserligen sticker den upp nån cm ovanför kanten på väskan då, med det är ändå inga problem att stänga väskan.
 
ANNONS