Annons

Bedragare på Blocket/Tradera m.fl.

Swebilbo

Aktiv medlem
Jag epostade och sa att jag kunde mötas var som helst i Sverige, fick detta svar:

"
Vi uppskattar ditt intresse för vår produkt som vi har försäljning.

Erbjudandet är fortfarande giltig.

Kameran är helt ny, med alla tillbehör, som är inneslutna i originalkartong , och garantin är 24 månader gäller.

Det var bara bort från lådan för att ta bilder, men har aldrig använts för att skjuta eller film.

Kameran är bara kroppen bara med alla tillbehör.

Priset är fast.

Vi säljer och sänder från Storbritannien och vi ger direkt leverans till din dörr, tar leverans bara tre dagar för att produkten ska nå tröskeln.

Leveransen ska ske uteslutande via EMS, FedEx eller UPS, tar det bara tre dagar att komma fram din dörr.

Pratar du engelska?

Svara tillbaka till oss om du har fler frågor om köpet.

Hälsningar"

Är inte spekulant var bara intresserad av vad de skulle svara. Hoppas ingen går på detta!
 
Senast ändrad:

Jan af Lisö

Aktiv medlem
Klass S: helt ny, aldrig använts
Utseende: Det finns minimala tecken på användning

--> Hur har man lyckats med det, aldrig använd men ändå tecken på användning ?

Funktion: slutaren fungerar perfekt på alla varvtal.

--> Intressant, hur kan man veta det om den aldrig använts ?? Och det med varvtal var något nytt !!!

Optiskt system: , ingen svamp
--> och jag som hade tänkt köpa den för att laga svampsoppa !!
 

Christer2

Aktiv medlem

Funktion: slutaren fungerar perfekt på alla varvtal.

--> Intressant, hur kan man veta det om den aldrig använts ?? Och det med varvtal var något nytt !!!
Att slutaren fungerar på alla varvtal tyder på att de är beredda att varva upp kameran för en snabb affär.

Undrar om säljaren har två stycken att sälja för då löser det problemet att köpa julklappar till enäggstvillingar. Jag skulle i så fall slå till direkt och är beredd att läsa upp mitt kreditkortsnummer och hemliga kod per telefon.

Tomten blir dock kanske lite avundsjuk för den snabba leveransen.

God Jul !!
 

Kent Helgesson

Aktiv medlem
Underbara annonser!
Den som går på detta tror jag skiter i att gå ut med det.
Att anmäla kanske också känns lite skämmigt.
Jag är intresserad av en kamera på Blocket , men han vägrar allt annat än förskottsbetalning.
Kan ju vara seriöst , men hur ofta blir säljaren blåst?
 

Jan af Lisö

Aktiv medlem
Hur tänkte du, att säljaren skickar den o sen betalar du?
Man träffas face to face vilket är ett ganska normalt sätt att göra affärer. Själv kollar jag privata annonser bara inom det geografiska område som jag är beredd att besöka en säljare inom. Det jag menar att det är misstänksamt om en säljare inte accepterar att mötas personligen.

GOD JUL PÅ ER ALLA !!!!!
 

erdeljan

Aktiv medlem
Jan, jag fattar vad du menar men Mats hittade en kamera i Lund som säljaren inte ville skicka bland annat...

P.S. Du behöver inte citera föregående inlägg ;)
 

Swebilbo

Aktiv medlem
Sedan finns en något överdriven skräck att bli blåst, te x när en köpare ber om blocketpaketet för 4 rullar film.....

Jag har gjort många affärer på fotosidan, är användaren "gammal i gården" och har gjort många affärer tvekar jag inte alls att göra affär och betala i förskott t om.

Många har köpt av mig med genom förskottsbetalning, bor man i Norrland är det ibland svårt att möta upp. Givetvis förbättras trovärdigheten om man har referenser från fotosidan av andra användare.
 

Photocon

Aktiv medlem
Jag har gjort många affärer på fotosidan, är användaren "gammal i gården" och har gjort många affärer tvekar jag inte alls att göra affär och betala i förskott t om.

Många har köpt av mig med genom förskottsbetalning, bor man i Norrland är det ibland svårt att möta upp. Givetvis förbättras trovärdigheten om man har referenser från fotosidan av andra användare.
Det är min filosofi också. Har genom åren gjort exakt likadant och aldrig blivit blåst. Har sålt skickat hit och dit samt sålt hit och dit över hela Sverige. Ibland t o m utan förskottsbetalning när jag märkt att det funnits en gedigen historik på FS.

Jag bor i en liten by mitt i mörkaste Småland och om det gäller närområdet (Växjö, Halmstad, Värnamo, Jönsköping etc har vi mött upp halvvägs eller också har köparen kommit hem till mig och jag till säljaren). Men i övrigt har transaktionerna skett via mail/tel och postpaket.
 

Jan af Lisö

Aktiv medlem
Sedan finns en något överdriven skräck att bli blåst, te x när en köpare ber om blocketpaketet för 4 rullar film.....

Jag har gjort många affärer på fotosidan, är användaren "gammal i gården" och har gjort många affärer tvekar jag inte alls att göra affär och betala i förskott t om.

Många har köpt av mig med genom förskottsbetalning, bor man i Norrland är det ibland svårt att möta upp. Givetvis förbättras trovärdigheten om man har referenser från fotosidan av andra användare.
Det skulle jag också tänka mig, men pga risk för id-kapning så skulle jag vilja prata en stund i telefon med motparten för att ta reda om det verkligen är rätt person.
 

DanneW

Medlem
Billigt på Fotofynd

Hej!

På FotoFynd finns f.n. ett antal Canon av olika slag samt Nikon D 750, 800 och D4 ute till försäljning för mellan 4 600 och 7 000 SEK. Nikonkamerorna påstås var helt nya. E-postkontakter är: johngreengoelectronics samt unbetableelectronics. Som sagt, om det låter för bra är det nog för bra! Det här är säkerligen bluffmakare.

DanneW
 

Puttekula

Aktiv medlem
Det var ännu en 0 säljare från Malmö. Tror Tradera tog bort den . Är nog 4:e gången jag sett den annonsen.
Ett Canon 70-200 2,8 IS II + 5D MkIII för 7000:- vid köp nu.
 

Christer2

Aktiv medlem
Ser lite skumt ut.
Samma bild.
Samma text (inklusive skrivfel) i första stycket.

Dock olika bostadsorter, olika pris och olika annons- respektive auktionstid.

Kan ju vara så att den ene har stulit bild och del ur texten från den andre??
 
ANNONS