Annons

Sthlm 27/11: Pentax Geekmeet på fotomässan!

Produkter
(logga in för att koppla)

Pyl

Aktiv medlem
Ska ta en sväng ut till mässan nu. Tänkte möta upp er vid Pentaxmontern 13:30 ungefär. Hoppas ni kan stå ut med en Sony-geek också!
 

jido

Aktiv medlem
Tack för idag, allihop!
Det var riktigt kul att träffa er alla. Och Pentax själva blev ju på gränsen till euforiska över att vi ens existerar :)

Dagens skörd från fotomässan blev för min del två fotoböcker och en mattskiva till K-5:an.

Samt några studiobilder från Elinchromes ljusrigg. Fotat med den högst olämpliga vidvinkeln DA 21mm Limited. Men ändå :)
 

Bilagor

jido

Aktiv medlem
Vad hittade du för kul? Säg inte att det fanns någon som sålde mattskivor med snittbild??? Jag såg inte till någon som sålde så spännande saker.
Nä, ingen snittbild. Köpte en ML-60 från Pentax. Hade en sån på min Z1 en gång i tiden och gillar att kompa med rutnät då och då.
 

quarc

Aktiv medlem
Nä, ingen snittbild. Köpte en ML-60 från Pentax. Hade en sån på min Z1 en gång i tiden och gillar att kompa med rutnät då och då.
Ahh, ok, jo jag har några rutiga liggandes också, tror inte jag har någon monterad för tillfället.

BTW, jag skall få testa en Sigma telekonverter i veckan för att en gång för alla utreda om de fungerar eller inte. Jag misstänker att den inte har SDM kontakterna, men om den mekaniska fungerar så är det i alla fall en nödlösning så länge objektivets brännvidd blir korrekt översatt. Jag är förberedd på att bli besviken.
 

holmbo

Aktiv medlem
Det var riktigt kul att träffa er alla i verkligheten. Det var nog största behållningen från mässan. Ser fram emot ett nytt möte nästa gång jag besöker huvudstaden om det passar. Då kanske det kan bli lite fotande också. Några bilder blev det i alla fall från mässan. En stulen fotosession (där jag fick nöja mig med lysrörsbelysning). Jido och undertecknad hamnade på bild också (spegelbild i det blanka taket), samt en gammal veteran från Pentax Svenska.

//Lars
 

Bilagor

ANNONS