Annons

App för rawbearbetning i ipad?

Produkter
(logga in för att koppla)

Fredrik AVT

Aktiv medlem
Finns det någon bra app för att justera kurvor, vitbalans, skärpning och brusreducering av bilder i råformat? Hur bra är ipad 2 till detta? Räcker skärmen till?
 

jdandanell

Aktiv medlem
Finns det någon bra app för att justera kurvor, vitbalans, skärpning och brusreducering av bilder i råformat? Hur bra är ipad 2 till detta? Räcker skärmen till?
Använder PhotoGene för bilder till min hemsida och facebook
Bra app som fixar raw och har riktigt bra exportfunktioner t.ex ftp, facebook etc
Jag har ipad2 som jag tycker fungerar helt ok till detta

Skall tillägga att jag oftast använder datorn men t.ex. på resa så fungerar det smidigare med ipad

www.dandanellfoto.se
 

Fredrik AVT

Aktiv medlem
Huvudsakligen använder jag min mac pro men det vore bra att ha ett alternativ för resor mm. Har photogene stöd för de flesta kameror (min nyaste är från 2008)? Hur är det med färgbalansen på skärmen - är den blåaktig som kontorsskärmar eller mer neutral? Hur många Gb bör man ha om man bara tillfälligt förvarar filer på ipad?
 

jdandanell

Aktiv medlem
Huvudsakligen använder jag min mac pro men det vore bra att ha ett alternativ för resor mm. Har photogene stöd för de flesta kameror (min nyaste är från 2008)? Hur är det med färgbalansen på skärmen - är den blåaktig som kontorsskärmar eller mer neutral? Hur många Gb bör man ha om man bara tillfälligt förvarar filer på ipad?
Tycker att färgbalensen är bra och en kamera från 2008 skall inte vara några problem.
Personligen hade jag inte använt ipad som förvaring av bilder, minneskort är billigt.

En ipad på 32 gb rymmer annars gott om musik, filmer och bilder
 
ANNONS