Annons

Supernice.info på Tradera

Produkter
(logga in för att koppla)

Asawi

Aktiv medlem
Intressant!
Fast på Tradera ska de inte kunna lägga upp stor mängd annonser. Har de Traderabutik får de inte ha dublettannonser. Drop-shipping är inte heller tillåten. Inte för att Tradera är överdrivet effektiv att stoppa sådant, men för just detta "företag" blir det nog svårt att återkomma som man antagligen tänkt.
 

noyfb

Aktiv medlem
Här får man väl nästan ihop hur det går till tror jag..

Om man googlar på telefonnumret som är på avsändaradressen +852 23251867
hittar man ett företag som heter AC ELECTRONIC LIMITED

http://www.exporters.sg/member_profile.asp?co_id=124153

Deras hemsida är denna:

http://www.ac-electronic.com/

Så här fungerar deras process, dvs dom är underlevernatör till en försäljning på internet.

http://www.ac-electronic.com/shippinginfo.html?1=1

Här kommer det osannolika, man skriver tom. att man skriver ned värdet på produkterna för att undvika tull..

http://www.ac-electronic.com/faq_info.html?faqs_id=154

Det som inte riktigt går ihop är dom priser dom annonserar ut är ju högre än vad jag gav för mitt objektiv..
Kanske därför Supernice slutade sälja, man hade inte råd längre.. eller så var det bara början till något mycket större..

Dvs. nästa gång man dyker upp på Tradera är det väldigt många auktioner på en gång där och ingen får något..
Fast man kan väl hoppas att dom bara ville utmana priser..
Intressant. Bra fiskat! :)

Priserna på AC Electronics är rätt mycket mindre. I snitt cirka 2/3 eller 65% av de svenska lägsta priset.
Canon 650D
5 490 - 3 606 = 1 884

Nikon D600
15599 - 10957 = 4 642

Canon 5D Mark III
25498 - 19 199 = 6299

Att SN kör sk. Dropship verkar ju högst troligt. De första auktionerna med USB minnen var inte bara för att få bra omdömen utan även för att testa hela dropship kedjan.

Allt hade funkat bra om inte folk som bjöd på auktionerna varit så snåla. T.ex. stannade en auktion på en Canon 5D Mark III + 8GB på 19 300 dvs en förlustaffär för SN.
Den här tråden underlättade ju inte heller. :)

Tycker nästan lite synd om SN.
 

Turboflite

Aktiv medlem
Ytterligare, om man tittar på den första länken så köper dom också in varor i parti, sannolikt efter som dom annonserar efter mindre partier är det gråmarknadsgods dom är intresserade av, där av låga priser...

Så allt hade varit frid och fröjd om man bara fått ihop detta med svensk tull och moms..

Tror andra på tradera gör lika, men deras priser blir lite högre, där är det fast pris som gäller..
 

Jan af Lisö

Aktiv medlem
Så allt hade varit frid och fröjd om man bara fått ihop detta med svensk tull och moms..

Tror inte att en affärsidé där man lurar staten på tull och moms är hållbar i längden, staten brukar vara duktig att se till att alltid få sin andel. I detta fall gick pengar till ett bankkonto så de var väldigt enkelt spårbara.

Vi får inte heller glömma de utlovade tre års garanti.
 

noyfb

Aktiv medlem
Så allt hade varit frid och fröjd om man bara fått ihop detta med svensk tull och moms..

Tror inte att en affärsidé där man lurar staten på tull och moms är hållbar i längden, staten brukar vara duktig att se till att alltid få sin andel. I detta fall gick pengar till ett bankkonto så de var väldigt enkelt spårbara.

Vi får inte heller glömma de utlovade tre års garanti.
Den kamera jag kollar på blir en tusenlapp billigare än billigast i SE även om man lägger på moms (ingen tull på digital kameror).
Då är det bara det här med garantin kvar. :)

Det är väl som med det mesta, hög risk ger hög avkastning och låg risk ger trygghet och låg avkastning.
 

Gravanders

Aktiv medlem
Köpte lite på impuls men bestämde mig redan innan den kommit fram att jag behåller min D700 och kanske kan tjäna en liten slant på den här. Är det fult tänkt?
 

Gravanders

Aktiv medlem
Han köpte en D600 och en D7000 gissar jag på.
Rätt gissat! D7000-kameran ser det ut som om jag inte kommer att tjäna en spänn på, dumt gjort. Dsexhundran fick jag oförskämt billigt men jag såg att den har gått ännu billigare veckan innan,9300 försvann en för. Även en D800 gick väldigt billigt, tretton och ett halvt eller nåt. Jag kunde inte hålla fingret borta från köpaknappen;) Jag får väl skylla mig själv för nu är de flesta som hör av sig väldigt misstänksamma eller skojare från Lettland eller Belgien som vill att jag ska skicka grejerna till USA. Kvitton kommer omgående från Supernicemed ett lite fjäskigt brev när man mailat dom serienumret.. Mot mig som kund har de betett sig mer än korrekt men jag måste erkänna att det ser lite skumt ut att det står i 0% under "moms". Jag trodde som sagt i min enfald att det var ganska omöjligt för ett företag att smuggla systematiskt via dom vanliga vägarna.
Om ni lugnar er lite så ska ni få ta del av kvittot.
 

gorse

Aktiv medlem
Att googla och lägga pussel har ju sina risker. Jag roade mig med att googla på tex hemsidans registrerade ägare och diverse andra uppgifter som figuerat i den här tråden. Hemsidan ser ut att höra hemma i chicago om man får tro google. Namnet som är registrerad ägare fick en enda träff om man sökte på personer i facebook. Den enda personen med samma namn hade hemadress i chicago. Tjo?
Jag avstår nog från att offentligöra det jag kom fram till. Det blir så himla lätt att pillra ihop samband och spår som kan vara så in i h*vete fel och då kan oskyldiga komma till skada.
 

acarlsson

Aktiv medlem
Tror alla drog och handlade på AC-Electronics. ;-)

Allt tyder på att supernice kör sk. dropshipping från Hong Kong.
Staten förlorar pengar och köparna kan antagligen glömma garantin. Annars allt lugnt.
Men det förklarar ändå inte allt. Många av priserna gick under HK-priser. Jag är fortfarande övertygad om att det var en ponzie som kom av sig.
- Skulle förvåna mig stort om alla får sina varor!

Oavsett så har vi Peter Andersson att tacka för att detta inte blev värre än det var!
 

Phii Mii

Aktiv medlem
Supernice har nu över 60 positiva omdömen och inga negativa, alltså fick alltså den som tidigare lämnat negativt sina varor eller tillbaks pengarna eftersom han/hon tagit bort sitt negativa omdöme. Hittills ser det alltså ut som om de som vunnit Superniceaktionerna har gjort riktigt bra köp.
 

qvOwe

Medlem
Supernice har nu över 60 positiva omdömen och inga negativa, alltså fick alltså den som tidigare lämnat negativt sina varor eller tillbaks pengarna eftersom han/hon tagit bort sitt negativa omdöme. Hittills ser det alltså ut som om de som vunnit Superniceaktionerna har gjort riktigt bra köp.
Tänkte bara meddela att jag också efter ca 3 veckors leveranstid fick min 5D tillslut. Jag var ganska osäker på om det skulle komma någon kamera, men det gjorde det alltså. Supernice har alltid haft en bra dialog, (snabb och med bra bemötande, men inte med så stor transparens). Det har alltså känts som att de inte vill svara på allt man frågar men de svarar någonting iallafall.

Jag känner mig nöjd med mitt köp, även om man med största säkerhet är blåst på garantin. Men i min värld är inte det hela världen, har bara behövt använda garantin när det gäller mobiltelefoner.

Så jag hoppas iallafall att de får tillbaka sina annonser på tradera, hade vart kul att köpa något bra objektiv också..
 

acarlsson

Aktiv medlem
Supernice har nu över 60 positiva omdömen och inga negativa, alltså fick alltså den som tidigare lämnat negativt sina varor eller tillbaks pengarna eftersom han/hon tagit bort sitt negativa omdöme. Hittills ser det alltså ut som om de som vunnit Superniceaktionerna har gjort riktigt bra köp.
Hur många av dom är på dom tidigare auktionerna? Dvs de billiga minneskorten etc.

Det låter ju bra. Vore fantastiskt kul om man har fel!
 
ANNONS