Annons

AF problem

Produkter
(logga in för att koppla)

Kvarnvik

Aktiv medlem
Hej
köpte för ett tag sen en A2. Nu har den börjat uppföra sig konstigt ibland, det går inte att få den att hitta skärpa med autofokusen. Vid dessa tillfällen får jag hela tiden "röd prick" när jag försöker fokusera med AF. Om jag stänger av kameran och sätter på den igen funkar det som vanligt igen. Är det dags för en användning av garantin?? Eller kan detta bero på något annat än fel på AF:en? (Jag har provat att fokusera på olika saker, på olika avstånd osv. så det beror inte på att jag håller kameran för nära det jag ska fota etc.)
 

.Z.

Aktiv medlem
Om detta återkommer & är ett problem samt blir bra vid omstart så är det helt klart en garantipryl...

Om det händer sällan så kanske du kan vänta tills efter sommaren, det kanske inte är så kul att vara utan kamera just nu...

//Larsa
 

Nekomy

Avslutat medlemskap
Nu kanske jag svamlar. Men är det inte Minolta A2 som har en bug i programvaran som gör att AF strular på f7.1 ?

Jag har även märkt att vissa Minolta A1 kan ha problem med AF på längre håll och detta kan bero på att de har svårt att hitta bra detaljer och kontraster för att kunna ställa skärpan bra. Jag vet inte riktigt hur det fungerar men AF på minolta fungerar för mig bäst på lodräta linjer.
 
ANNONS