Annons

Facka A1; igen...

Produkter
(logga in för att koppla)

Nekomy

Avslutat medlemskap
Åter en tråd om att hacka. Nä, mer lite önskningar och funderingar om vad man kan eller kanske kan göra.

Det borde ju gå att ändra på vissa saker i A1 och liknande modeller som tex att ändra fil namn och numrering och så vidare. Pict låter trist MA1#### hade dugt för mig och då hade jag fått in en siffra till innan kameran börjar om på noll.

Men även att lägga in eller att ändra på paletter borde väll inte vara omöjligt och en palett som tintar blå mot lila är nog nått som många Minolta ägare önskar sig när de fotograferar blommor :) Tex borde man kunna byta ut solaris mot nått annat, för i ärlighetens namn, hur ofta har du använt solatis eller svartvitt? Nu gillar jag att använda svartvitt, men jag tror många helre skulle se en palett för porträtt istället.

Även en hack som gör att displayen alltid visar svartvitbild skulle vara bra, för ibland och inte allt för sällan fänder det att min Minolta tickar fram och tillbaka mellan färg och svatrvit när ljuset är dåligt. Då detta är mekaniskt och att man kan filma med nått som liknar fekad IR så borde man på nått sätt lunna slå över kameran och ta bilder i detta läge.

Om det vore möjligt vad hade ni då försökt att eändra på och vad tror ni är rimligt? Tänk på att man oftast kan mer än man tror, tänk vad kul det skulle vara och få ner A1 till ISO 50 så man kan få längre slutartider om man vill fånga rörelse när barn meker i solen... eller få den upp till 1600 ISO för att simulera en fruktkaka :-D
 

Nekomy

Avslutat medlemskap
Hacka A1 skall det vara, jo jag vet, broblem med stavningen och inte kan man editera i efterhand :)
 
ANNONS