Annons

Ny Pocyet Wizard

Produkter
(logga in för att koppla)

Anders Östberg

Guest
Hoppsan... då blir det nog ett par sådana istället för Radiopopper som jag siktat in mig på tidigare, så kan jag använda dom tillsammans med mina existerande PWs.
 

Anders Östberg

Guest
Nej det blir nog fortsatt diet av vatten och bröd, den här hobbyn är inte bra för ekonomin. :)
 

photographer

Aktiv medlem
När man använder PW för "remotestyra" en kamera så verkar det som det endast är oneshot som gäller :-(

Har själv ingen erfarenhet av PW och hur det fungerade på den förra modellen/modellerna men förmodligen fungerade bara oneshot där med.


Kanske finns det någon workaround till detta.



//Peter
 

Anders Östberg

Guest
Inte alls, jag använder PW för fjärrstyrning och om kameran är satt i serieläge så tar den bilder så länge jag håller in knappen på PW-sändaren.

Det är något konstigt med manualen för dom nya produkterna för på ett ställe står det något om att man måste ha single-shot, men i specifikationerna står det att deom stödjer upp till 8 bilder per sekund (???)
 
Senast redigerad av en moderator:

Anders Östberg

Guest
Hmm, det verkar faktiskt som att dom kan styra blixtar i upp till 8 b/s men om dom används för att styra en kamera så är det bara enbildstagning. Konstigt, det är något som behöver utredas. Kanske man måste se den här produkten som bara blixtstyrning då.

EDIT: Jag har mailat en fråga till PW, får se om det kommer något svar.
 
Senast redigerad av en moderator:

photographer

Aktiv medlem
Hmm, det verkar faktiskt som att dom kan styra blixtar i upp till 8 b/s men om dom används för att styra en kamera så är det bara enbildstagning. Konstigt, det är något som behöver utredas. Kanske man måste se den här produkten som bara blixtstyrning då.

EDIT: Jag har mailat en fråga till PW, får se om det kommer något svar.


Bra att du mailar domså får vi veta.
Tråkigt om det bara är serietagning med blixtar och inte remotekamera .

Hur kul är det att rigga en remotekamera för att sen på låt säga 50 meters avstånd försöka trycka av en bild i exact rätt ögonblick hmmn nä här vore ju seriebildstagning verkligen att föredra.

//Peter
 

GrAcK

Aktiv medlem
Hmm, det verkar faktiskt som att dom kan styra blixtar i upp till 8 b/s men om dom används för att styra en kamera så är det bara enbildstagning. Konstigt, det är något som behöver utredas. Kanske man måste se den här produkten som bara blixtstyrning då.

EDIT: Jag har mailat en fråga till PW, får se om det kommer något svar.
Såhär står det längst ner på sidan 26 i manualen:

"Continuous motor drive triggering of remote cameras is not available. Single shot mode is required."
 

Anders Östberg

Guest
Jo det är det jag mailat en fråga om, varför det är en sån begränsning jämfört med tidigare modeller.
 

Anders Östberg

Guest
OK, fick ett svar,och det var bara en konfirmering av att det är 8 b/s vid styrning av blixtar och enbildtagning om man styr en kamera. Anledningen är inte riktigt klar från svaret men mottagaren kan tydligen inte hantera både kamerastyrningen och blixt/TTL-datat samtidigt och hinner därför inte köra kontinuerlig matning. Vill man köra fjärrstyrd kamera i många bilder per sekund så får man alltså använda någon annan PW.
 
ANNONS