Annons

Bra fotoboksleverantör!

Produkter
(logga in för att koppla)

drjoshua

Aktiv medlem
Till texten har jag använt Myriad Pro. På sidan där det är lite mer löptext så är den i storleken 10 punkter, texten under Peterskyrkan på sidan 15 är 8 punkter och rubriken på sidan är 18 punkter.

All text är 65% svart. Det tyckte jag var ganska lagom. 8 punkter är på gränsen till litet för lite längre text. Sidan 19 kunde gott ha varit 9 punkter. 8 passar bäst som bildtext.

Ett annat typsnitt som är fint är Scala Sans.

Beskärningen som visas i Lightroom är ganska exakt. Jag kanske fick 1 millimeter mer på bredden men höjden stämmer exakt. Förhandsvisningen på Blurbs hemsida har inte beskurit kanterna över huvudtaget ser jag nu. Då visar Lightroom mer av sanningen. Hur Booksmart diffar vet jag inte.

På sidan 31 så är det en röd "pelargon" nere till höger. Från högerkanten har den blivit delad mitt itu. Ganska stor skillnad alltså.
 

MagnusRi

Aktiv medlem
Frakt från Blurb

Till texten har jag använt Myriad Pro. På sidan där det är lite mer löptext så är den i storleken 10 punkter, texten under Peterskyrkan på sidan 15 är 8 punkter och rubriken på sidan är 18 punkter.

All text är 65% svart. Det tyckte jag var ganska lagom. 8 punkter är på gränsen till litet för lite längre text. Sidan 19 kunde gott ha varit 9 punkter. 8 passar bäst som bildtext.

Ett annat typsnitt som är fint är Scala Sans.

Beskärningen som visas i Lightroom är ganska exakt. Jag kanske fick 1 millimeter mer på bredden men höjden stämmer exakt. Förhandsvisningen på Blurbs hemsida har inte beskurit kanterna över huvudtaget ser jag nu. Då visar Lightroom mer av sanningen. Hur Booksmart diffar vet jag inte.

På sidan 31 så är det en röd "pelargon" nere till höger. Från högerkanten har den blivit delad mitt itu. Ganska stor skillnad alltså.
TACK för ett mycket bra svar!! Har en fråga till nämligen frakten. Kommer den med posten eller med nån särskild budbil? Ingen hemma på dagtid samt att det sällan är någon på plats i verkstaden/kontoret på plåtslagarfirman jag jobbar på.
 

drjoshua

Aktiv medlem
Leveransen var det tråkiga med Blurb. Boken kom med Fedex hem till dörren. Ingen hemma och boken åkte tillbaka igen. Jag ringde och ändrade till jobbadressen vilket tog en dag extra. Kommer inte ihåg om det fanns andra leveransalternativ. Leverans på en vecka dock. Snabbt och bra.
 

Rind

Aktiv medlem
Jag brukar hänga ett kuvert på dörren med ett meddelande att det är ok att lägga paketet i brevlådan och det har funkat bra.
 
ANNONS