Annons

Ersätta Canon eos 600d - Tips och råd!

Produkter
(logga in för att koppla)

Lucretiaa

Avslutat medlemskap
Hej alla duktiga fotografer! :D
Jag köpte en canon eos 600d år 2011 och nu vill jag köpa en ny kamera. Men jag har inte en susning om vilken modell jag ska välja! Kan ingenting om vad man ska titta efter eller nånting då jag bara läst på om objektiv i mina dagar som fotograf. Så därför tänkte jag be er om lite tips och råd om vad som är viktigt att titta efter, eller helt enkelt om vilka kameror som är bra osv!
Jag fotograferar allt möjligt både sport, macro, porträtt, landskap m.m. Jag vill ha en canon som ligger på max 10.000.
Är jättetacksam för svar!
Mvh Sofia
 

ErlandH

Aktiv medlem
Om du berättar varför du tycker att du behöver köpa en ny kamera är det nog större chans att du kan få goda råd.
 

Sven_Sven

Aktiv medlem
Om du var nöjd med din 600D kan du ju bara fortsätta till 650/700D. Mycket kamera för pengarna! Smidig och lättta att ta med är de också. Annars håller jag med om att 70D kan ge dig ett rejält lyft.


Från DP Review om 70D

Offering most of what an enthusiast looks for in a digital SLR, the Canon 70D takes it a step further with excellent live view and movie mode autofocus. Good continuous shooting performance and Wi-Fi simply serve to sweeten the deal.

Good for: Almost any semi-pro shooting situation, from sports action to portraits, as well as video.

Not so good for: Casual snapshooters on a budget; those who shoot neither live view nor video; photographers looking to travel light.


http://www.dpreview.com/products/canon/slrs/canon_eos70d
 
Senast ändrad:
ANNONS