Annons

Handla Kamera i USA

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

StudioG

Aktiv medlem
Hur fungerar garantin ifall man skulle köpa ett MK IV hus i USA från B&H Photo ? Vissa påstår att garantin inte gäller i Europa mej jag själv har hört att dom har World Wide garanti på sina proffsgrejjer. Man skulle ju spara en rejäl slant om man skulle åka över och shoppa lite !!
 

Curt L

Aktiv medlem
Förutsatt att du inte tänker smuggla in kameran tjänar du ingenting egentligen. Du måste betala nästan 9% sales tax när du handlar i butiken, detta tillkommer på priset som annonseras.
 

Herr_Berg

Aktiv medlem
jag ska köpa en blixt och ett objektiv genom en vän som ofta åker till usa, han tar med sig en extra väska som har fyller med grejer, inga problem där.
 

StudioG

Aktiv medlem
Förutsatt att du inte tänker smuggla in kameran tjänar du ingenting egentligen. Du måste betala nästan 9% sales tax när du handlar i butiken, detta tillkommer på priset som annonseras.
Smugglar man in kameran om man själv åker över och handlar den ??
Det tycker inte jag. Men nu var frågan. Gäller garantin i Europa `för vissa påstår att den EJ gäller och vissa ATT den gäller . .
 

Graylingman

Aktiv medlem
Håll era moralpredikningar för er själva !!
Jösses! Tycker du detta var en moralpredikning? Jag såg det som en ren upplysning, av ren välvilja. Jag tycker nämligen att man, om man väljer att bryta mot lagen ska vara medveten om att man gör det. Och, ja! Jag bryter också mot lagen ibland. Medvetet.
 

StudioG

Aktiv medlem
Jösses! Tycker du detta var en moralpredikning? Jag såg det som en ren upplysning, av ren välvilja. Jag tycker nämligen att man, om man väljer att bryta mot lagen ska vara medveten om att man gör det. Och, ja! Jag bryter också mot lagen ibland. Medvetet.
Känner gott och väl till va som är lagligt och ej !!
Om jag ställer en fråga så kan man hålla sej till den och inte börja snacka en massa andra saker som inte itresserar mej ett dugg . .
 

prylbög

Avslutat medlemskap
Hur fungerar garantin ifall man skulle köpa ett MK IV hus i USA från B&H Photo ? Vissa påstår att garantin inte gäller i Europa mej jag själv har hört att dom har World Wide garanti på sina proffsgrejjer. Man skulle ju spara en rejäl slant om man skulle åka över och shoppa lite !!
På objektiv så är det inga problem, har hört att på pro dsrl så ger dom 1 år på goodwill, men har inte hört den i första person själv, men ring Canon RCC och fråga, 031 720 3480. Ska nog själv avboka min svenska 1d4 och importera en, prisskillnaden är orimligt hög i Sverige.
 

StudioG

Aktiv medlem
På objektiv så är det inga problem, har hört att på pro dsrl så ger dom 1 år på goodwill, men har inte hört den i första person själv, men ring Canon RCC och fråga, 031 720 3480. Ska nog själv avboka min svenska 1d4 och importera en, prisskillnaden är orimligt hög i Sverige.
Man har ju hört om att Canon har World Wide Garanti på sina "proffs" grejjer. Men tydligen så verkar det inte så i detta fall. Som du skrev. Lika bra att kolla upp med Canon ifall dom kan svara på denna fråga!! Nu bor jag i Finland så ja ska kolla me dom här i landet.
 

Anders Östberg

Guest
Jag såg inget problem med det svaret.

Anyway, Canon har som sagt det enda officiella svaret, annars kan du t.ex. söka här i forumet på "kontinental garanti", det har diskuterats ett antal gånger tidigare.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Här var det mycket fredagskvällstjafs. Stänger tråden.

Jag har raderat en hel del inlägg. Ta inte illa upp ni som bara svarade men det är omöjligt att radera bara en sidan i diskussion för då blir tråden fullständigt obegriplig. Försökte behålla de som hade relevans för ursprungsfrågan. Hoppas ni förstår.
 
Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS