Annons

Betatest av nya "Mina bilder"

Produkter
(logga in för att koppla)

Tamrock

Aktiv medlem
en eloge till fs för den fina förändringen,så mycke lättare nu
med albumen och just att man kan titta på bilden centrerad
direkt från albumet
multiuppladdningen är oxå en skänk från ovan!
 

Mr Davidson

Aktiv medlem
Hur ser man om en specifik bild har/får kommentarer?

Om man väljer mina bilder, väljer ett album och får upp alla tumnaglar på innehållet, så såg man tidigare vilka som hade fått kommentarer. Vart har detta tagit vägen?
 

ubo1

Ny medlem
Plockade bort det, och hur många som kommenterat och lite annat för att renodla - den informationen finns alltid att se på bilden som den visas för andra, men en del är nog vana att titta på den här.

Så låt höra; vilken info ni brukar titta efter där? Jag kan jag stoppa in det igen någonstans, men sånt ingen tittat på kan vi skippa då
Under "mest kommenterade"bilder framgår hur många kommentarer de olika bilderna fått. Skulle uppskatta att det under "mest visade" framgår hur många ggr bilderna visats. Kan inte hitta den info med det nya upplägget
 

Måns H

Aktiv medlem
Bra i stort, men en funktion funkar inte för mig

Hej! Har kört betan ett tag och gillar den! Nu blev det av att skapa ett nytt album och sortera om, det var kul. Man tackar!

En detalj: Då jag går till "Mina bilder" och klickar på ett album och sen på en viss bild så kommer det upp textinfo och en tumnagel. Då jag klickar på "Se största format" så kommer en ganska liten bild absolut inte största nerladdade formatet. (Det finns via andra sökvägar.)
 

Soneskär

Medlem
Exif informationen?

Verkar som det är problem med exif informationen. Tycker det är färre bilder än förut som har den med och ser även att den saknas på mina nyligen uppladdade bilder fastän jag har för mig att jag valde 'ja' på att visa exif information.

Sedan så skulle jag vilja att svart var default-vald som bakgrund när man laddar upp en bild. Jag kan under uppladdning inte hitta vart jag ändrar detta?? men går jag in på en redan uppladdad bild så går det att ändra.
 

Njård

Aktiv medlem
Tack!

Det underlättar verkligen när jag arbetar med att updatera bilder. Det jag har problem med är att när jag försöker flytta från ett album till ett annat (från vanligt till ett portfolio) så kommer alla namn på de olika mapparna upp. Då finns det ofta två av samma vilket beror på att något e publicerat och det andra inte. Men jag ser ingen skillnad på dem så att jag kan lägga i den som e publicerad.
Går jag till portfolio album så syns det ju tydligt och klart vilka som det är i bilder i. Det jag undrar är hur jag ska kunna radera ett helt tomt album? Hittar inte nån knapp för det.
 

Njård

Aktiv medlem
Hoppsan

Kanske det är så att det fortfarande är betatest innan ALLT är ute för oss andra?
 

Njård

Aktiv medlem
Svar

Det har jag ingen aning om, det har alltid varit så ända från början. Det är inget jag gjort medvetet så jag trodde det var något som blev automatiskt. Kan jag radera dem på något vis?
 

krillan54_gmail.com

Aktiv medlem
Ladda upp bilder .

Vill tacka initiativtagarna till denna briljanta ide att ändra sättet att ladda upp bilder . Även detta att flytta bilder till andra album fungerar mycket änklare nu . Multiuppladdningsfunktionen är ett guldkorn . jag är välldigt nöjd med det nya sättet ni har genomfört . Tack ännu en gång och trevlig midsommar önskar Krillan 54 .
 

Njård

Aktiv medlem
exif eller copyright

Såg när jag laddade hem en bild från nätet, som jag haft i min senaste blogg att copyright och all info var borta. Kan det bero på betatestning?
 

jangus_f

Ny medlem
Nya "Mina bilder" är en bra ide. För "Alla mina album" blir översikten bra och "dra och släpp - funktionen" fungerar bra.
För "Alla mina bilder" ändras dock ordningen efter "Lagra ändrad ordning". Återställ-knappen kan till viss del reparera det här.
Är det här en bugg eller gör jag något fel ? Kan nog tycka att om man har många bilder att det var lättare med fasta positioner i den här funktionen.
 

funlight

Avslutat medlemskap
jag kan inte ladda upp nya bilder!

funkar inte att ladda upp nya bilder har testat nu i 2 dagar vid olika tillfälle trots bilden skall vara í rätt format! Laddade upp en bild i förra veckan, tog oxå flera försök innan jag lyckades. Kollade sedan om den hamnade i katalogen för alla nya bilder men det gjorde den inte heller! Hoppas detta inte är något galet i min burk!
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
funkar inte att ladda upp nya bilder har testat nu i 2 dagar vid olika tillfälle trots bilden skall vara í rätt format! Laddade upp en bild i förra veckan, tog oxå flera försök innan jag lyckades. Kollade sedan om den hamnade i katalogen för alla nya bilder men det gjorde den inte heller! Hoppas detta inte är något galet i min burk!
Vad händer då, får du något ifelmeddelande?
 

funlight

Avslutat medlemskap
Den bara jobbar och jobbar som om den lade upp bilden till sist åker jag ur oxå öppnas ett fönster där det står webbsidan kan inte visas och att man skall diagnosticera anslutningsproblem
 

Lena57

Medlem
Mina bilder albumen

Skickade den här frågan till red. och fick tillbaka den med uppmaning att lägga den i den här tråden... Vet inte riktigt hur man gör så jag bara lägger in den:

Tidigare kunde jag se hur många kommentarer var och en av mina bilder
>hade fått när jag tittade igenom mina album. Det syns inte nu. Jag saknar
>den funktionen, bl a när jag behöver frigöra plats för nya bilder. De
>bilder som inte hade fått några kommentarer valde jag att ta bort efter
>ett tag. Varför har ni tagit bort den funktionen?
>mvh Lena
 
ANNONS