Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Betatest av nya "Mina bilder"

Produkter
(logga in för att koppla)

JazzBass

Aktiv medlem
Skickade den här frågan till red. och fick tillbaka den med uppmaning att lägga den i den här tråden... Vet inte riktigt hur man gör så jag bara lägger in den:

Tidigare kunde jag se hur många kommentarer var och en av mina bilder
>hade fått när jag tittade igenom mina album. Det syns inte nu. Jag saknar
>den funktionen, bl a när jag behöver frigöra plats för nya bilder. De
>bilder som inte hade fått några kommentarer valde jag att ta bort efter
>ett tag. Varför har ni tagit bort den funktionen?
>mvh Lena
Är det inte lättast att gå till din "Min sida" näst sist i menyn, sen välja underfliken "Bilder"? Där ser du hur många kommentarer dina bilder fått, och du kan också sortera bilderna enligt mest kommenterade, mest favoritmarkerade och så vidare. Har inte ens sett att det gått att se antal kommentarer mm på andra ställen än där, faktiskt...
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
> Tidigare kunde jag se hur många kommentarer var och en av mina
> bilder hade fått när jag tittade igenom mina album. Varför har ni tagit bort den funktionen?
>
Mest för att rensa upp lite, platsbrist. Men om detta är något flera verkar vilja ha tillbaka så visst kan vi peta in det igen. Vad tycker andra?
 

Henry Fredrikson

Avslutat medlemskap
> Tidigare kunde jag se hur många kommentarer var och en av mina
> bilder hade fått när jag tittade igenom mina album. Varför har ni tagit bort den funktionen?
>
Mest för att rensa upp lite, platsbrist. Men om detta är något flera verkar vilja ha tillbaka så visst kan vi peta in det igen. Vad tycker andra?
Det vore bra om det kom tillbaka!
 

Orcus

Aktiv medlem
När jag klickat in mig på vissa av mina bilder så står det "Fotosidan Magasin - Publicerad" och på vissa står det "Fotosidan Magasin - Ej Publicerad", betyder detta att jag fått med vissa bilder i tidningen? För jag verkar inte ha skapat ett eget album med det namnet vad jag kan se.
Hur får jag isåfall reda på vilket nr för jag har totalt missat det isåfall.
 

MikSwe

Aktiv medlem
Statistik

Hej

Jag tycker det är bra att se statistiken på visade bilder, kommentarer mm. Jag undrar om det bara är inloggade visningar som redovisas eller alla visningar. Inbillar mig att det är en del som inte loggar in för att kolla bilder.
 
Dra och släpp funktionen verkar inte fungera hos mig?

Jag har försökt få den ordningen jag önskar i mina album, men när jag drar och släpper, och väljer Lagra ändrad ordning blir det inte den ordningen jag dragit dom till, utan allt blir huller om buller och utan nån logik.

Väljer då Återställ och då hamnar sista uppladdade bilden först och så vill jag inte ha det. Finns det något annat sätt att få ordning på bilderna?
 

nonno

Aktiv medlem
Jag har försökt få den ordningen jag önskar i mina album, men när jag drar och släpper, och väljer Lagra ändrad ordning blir det inte den ordningen jag dragit dom till, utan allt blir huller om buller och utan nån logik.

Väljer då Återställ och då hamnar sista uppladdade bilden först och så vill jag inte ha det. Finns det något annat sätt att få ordning på bilderna?
Jag kan heller inte skapa den ordning jag vill ha. Under fliken "Alla" hamnar bilderna hipp som happ oavsett hur jag gör. Det här är jätteirriterande!
Jag har skrivit några inlägg i tråden http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?p=1874944#post1874944 innan jag hittade denna tråd. Men det verkar inte som man får svar någonstans oavsett vilken tråd man skriver i!

Jag får heller ingen ordning på hur mina bilder på profilsidan placeras i förhållande till varandra. De 10 bilderna hoppar runt hela tiden. Vad är det jag gör fel eftersom det blir så? Tidigare kunde jag själv välja i vilken ordning de låg.
 

Canis familiaris

Aktiv medlem
Byta bilder i profilen

En liten fråga angående profilsidan. Tidigare kunde man markera de bilder som man ville visa på profilsidan som små bilder i olika antal eller bildspel. Tror att det var under fliken "mina bilder" som de inställningarna kunde göras. Nu hittar jag ingenstans där de bilderna kan bytas ut?

Jag kan se dem på "bilder" och sen "egna utvalda" men inte hur jag byter dessa bilder?
På "min sida" och sen "utseende/ inställningar" kan jag bestämma hur många bilder som ska visas i profilen. Någon som vet var jag hittar till den gamla funktionen?

Tack på förhand,
Alexandra
 

Henry Fredrikson

Avslutat medlemskap
En liten fråga angående profilsidan. Tidigare kunde man markera de bilder som man ville visa på profilsidan som små bilder i olika antal eller bildspel. Tror att det var under fliken "mina bilder" som de inställningarna kunde göras. Nu hittar jag ingenstans där de bilderna kan bytas ut?

Jag kan se dem på "bilder" och sen "egna utvalda" men inte hur jag byter dessa bilder?
På "min sida" och sen "utseende/ inställningar" kan jag bestämma hur många bilder som ska visas i profilen. Någon som vet var jag hittar till den gamla funktionen?

Tack på förhand,
Alexandra
Öppna ett album eller "alla min bilder" så sitter det en stjärna i nedre högra hörnet på bilden. Är den gul visas bilden. Bara att klicka!
 

ziphax

Aktiv medlem
Har inget betalt medlemskap, men har haft.
Förr kunde jag välja vilka tio bilder jag ville visa, och nu verkar inte det gå längre.

Det står att det automatiskt ska bli mina tio senaste uppladdade bilder men min senaste bild jag laddade upp idag visas inte, vilket betyder att jag bara visar 9 bilder..

Går det ändra så att jag kan visa de bilder jag vill eller är den funktionen borta?
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Har inget betalt medlemskap, men har haft.
Förr kunde jag välja vilka tio bilder jag ville visa, och nu verkar inte det gå längre.

Det står att det automatiskt ska bli mina tio senaste uppladdade bilder men min senaste bild jag laddade upp idag visas inte, vilket betyder att jag bara visar 9 bilder..

Går det ändra så att jag kan visa de bilder jag vill eller är den funktionen borta?
Troligen har du en av de 10 senaste bilderna markerad som Ej publicerad, därför visas bara 9.

Bara de 10 senaste bilderna visas, vill man att äldre skall synas istället så radera de yngre.
 
ANNONS