Annons

Colormunki display - Windows 10

Produkter
(logga in för att koppla)

Svedje

Aktiv medlem
Efter uppgraderingen till Windows 10 fungerar inte längre mitt skärmkalibreringsverktyg, Colormunki Display. Jag har haft en intensiv brevväxling med supporten och fått olika förslag att åtgärda problemet. Har noggrant följt alla förslag, men resultatet har uteblivit.

När jag startar skärmkalibreringen får jag beskedet "Colormunki display not connected. Please connect now". Har sökt på nätet och sett att andra haft liknande problem men har ingenstans hittat hur man kommer till rätta med detsamma.

I senaste mailet från supporten antyder man att det kan röra sig om ett hårdvaruproblem. Så kan det förstås vara men när hårdvaran ser ut att känna av omgivande ljusförhållanden (blinkar till då och då) och när jag dessutom får regelbundna popupmeddelanden som lyder "your display needs to be reprofiled" är det väl knappast tecken på en avsomnad hårdvara?

Finns någon här på Fotosidan som har mött och löst det här problemet är jag tacksam för tips.
 

Oquist

Avslutat medlemskap
Ja, jag har haft problemet. Efter att mejlväxlat med supporten från Colormunki så blev jag hänvisad till att vända mig till där jag köpt den.

Efter byte så fungerar den på Windows 10.
 
ANNONS