Annons

Uppföljare till EOS 50D

Produkter
(logga in för att koppla)

Ola.L

Medlem
Jag är på väg att byta upp mig från 400D till 50D. Jag har dock förstått att det snart är två år sedan 50D lanserades. Om man tittar på Canons tidsintervaller i "prosumer" kategorin för släpp av nya modeller, så borde en uppföljare vara närstående. Eller?

Mina tankar baseras på informationen i matrisen på http://en.wikipedia.org/wiki/Canon_EOS_400D.

Någon som tror något, eller rent av vet något? Om någon har tips eller synpunkter på min uppgraderings strategi, så är det också välkommet.
 

Gnutte

Aktiv medlem
Vad är det du väntar dig som inte 50D? Tycker priset mellan 50D & 7D är väldigt litet & att ev 60D om den kommer heta så är mkt bättre än 7D känns osäkert. Så mkt har inte 50D sjunkit i pris tycker jag sen jag köpte min 50D 200712
 

peolund

Aktiv medlem
Vad är det du väntar dig som inte 50D? Tycker priset mellan 50D & 7D är väldigt litet & att ev 60D om den kommer heta så är mkt bättre än 7D känns osäkert. Så mkt har inte 50D sjunkit i pris tycker jag sen jag köpte min 50D 200712
Om en 60D skulle komma i nära tid så kommer den inte få chansen att konkurera med 7D, jag tror den kommer att dröja ett tag,finns väl ingen riktigt vettig plats för den än? Möjligen film då....
 

Rommel

Avslutat medlemskap
Vad är det du väntar dig som inte 50D? Tycker priset mellan 50D & 7D är väldigt litet & att ev 60D om den kommer heta så är mkt bättre än 7D känns osäkert. Så mkt har inte 50D sjunkit i pris tycker jag sen jag köpte min 50D 200712
7D kostar 50 % mer. Det är ganska stor skillnad. 10 papp på nätet mot 15!

/Stefan
 

Ola.L

Medlem
Vad är det du väntar dig som inte 50D? Tycker priset mellan 50D & 7D är väldigt litet & att ev 60D om den kommer heta så är mkt bättre än 7D känns osäkert. Så mkt har inte 50D sjunkit i pris tycker jag sen jag köpte min 50D 200712
Mmm..jag jobbar med en tajt budget (som iofs inte tillåter nån kamera alls!). En 7D ligger på ca 16.000:-, och en 50D i bulkförpackning såg jag för ca 8.000:- någonstans så en del skillnad är det. Wikipedia sidan verkar inte stämma heller, då den säger att 50D släpptes Q3 2008.

Jag betvivlar inte att 7D är bättre än 50D, men vet inte hur en 60D skulle se ut. Det är mest bildkvaliteten jag intresserar mig för. Om det blir samma som 50D fast med videofilmning, finare knappar eller vad dom nu hittar på så är det ointressant. Men, det återstår att se.

Finns det fler som gått från 400D till 50D, och vad tycks i så fall?
 

SD40T-2

Avslutat medlemskap
Jag bytte från 400D till 50D och var mycket nöjd med 50D. Framförallt ergonomin. Det är svårt att säga nåt om bildkvalitén, eftersom jag samtidigt bytte objektiv. Men jag föredrar känslan i 50D mot 400D, passar mig bättre i alla fall.
 

Omnicolor

Aktiv medlem
Ja, 60D kommer presenteras i början av Februari. Men räkna med att den inte kommer ut i handeln förrän i Maj.
 

ErlandH

Aktiv medlem
Ja, 60D kommer presenteras i början av Februari.
Det låter som om du vet detta? Vad jag förstår är det ett ganska löst rykte som säger att 60D ska presenteras om några veckor. Med tanke på att 7D kom ganska nyligen håller jag inte det för osannolikt att 60D får vänta till augusti.
 

Gnutte

Aktiv medlem
7D kostar 50 % mer. Det är ganska stor skillnad. 10 papp på nätet mot 15!

/Stefan

% så skiljer det en hel del men tanke på vad folk köper för optik mm så känns 5000:- inte så mkt tanke vad man får på 7D. Jag gick ifrån 400D till 50D & det var ett ordentligt lyft även om jag körde mitt 70-200 f/4L IS på båda husen. Dock får du skärpa upp antingen i huset eller i efterhand har jag märkt om du kör Jpeg. Annars är jag supernöjd med min 50D. Dock så skulle jag inte försöka sälja min 50D bara för att köpa en 7D utan mer om jag inte hade nåt hus så skulle jag ha valt en 7D. Men kom ihåg också att huset är inte allt för oavsett om du köper en 50D eller 7D så är billigt optik som att kasta pengar i sjön enligt min egen åsikt. Är du verkligen i behov av filmning? Om inte & du inte vill lägga ut mkt pengar så är 40D väldigt prisvärd.
 
ANNONS