Annons

Google +

Produkter
(logga in för att koppla)

jdandanell

Aktiv medlem
Tänkte höra med er om hur många som är hyfsat aktiva på Google plus och hur era reflektioner ser ut. Det verkar som om många fotografer har tagit Google+ till sitt hjärta och det är en hel del aktiviteter där.

Hur ser det ut för er som är aktiva här?
Använder ni Google+ på något sätt, privat eller i företaget?
 

Mwd

Aktiv medlem
Tack, då behöver jag inte veta mer.
Fejjan går "fetbort".
Mitt liv är för kort för det.
Tack för ditt svar.
// Mats W
 

jdandanell

Aktiv medlem
Några fler som faktiskt använder Google+ som har synpunkter?
Själv gillar jag bildvisningen och det faktum att det är lätt att hitta andra fotografer samt inspiration.

Det verkar inte som om det tar fart och konkurrera ut Facebook lär det nog aldrig göra men jag gillar gränssnittet. Verkar vara extra trevligt för oss som gillar att visa upp bilder.
 

matshonkamaa

Aktiv medlem
Ja, använder det relativt frekvent och det är som sagt lätt att hitta och följa fotografer att inspireras av. Också lätt att dela med sig av sina verk för feed-back etc.

Rekommenderas, men krävs lite tid att komma in i det hur det fungerar med allt.
 

SportSkjutaren

Aktiv medlem
Jag lägger upp en del bilder på Picasaweb, och då är det mycket enkelt att dela detta på Google+
Har fått en väldigt massa, helt okända människor, som lag till mig i sina cirklar.

Gemensamt för dem alla är att de är fotointresserade.

Kan också instämma i att det finns gott om bra bilder för inspiration.
Mig hittar ni här:
http://gplus.to/sportskjutaren
 

Yupiteru

Aktiv medlem
Men det går alltså inte att som i exvis Fotosidan eller Facebook att klicka på en medlem och sedan välja att skicka ett meddelande till denna?
 

jdandanell

Aktiv medlem
Men det går alltså inte att som i exvis Fotosidan eller Facebook att klicka på en medlem och sedan välja att skicka ett meddelande till denna?
Alltså, du kan skriva ett personligt meddelande till vem som helst och det kommer att presenteras i den personens flöde. Men jag förstår inte varför detta får så mycket fokus?

Använder du Google+ så skriv gärna några rader om det
Vill du veta hur det fungerar så finns det tonvis av information/hjälp på youtube/google etc
 

Rikard_L

Aktiv medlem
Tjena. Jag använder google+ en hel del. Tycker som redan nämts att det är enkelt att organisera sina foton, att bildvisningen är mycket bra, och att det fungerar som en bra inspirationskälla.

Vad jag gillar extra mycket är konceptet med cirklar, i vilka det är lätt att gruppera sina kontakter efter olika intressen och efter hur väl man känner personen. Det är också smidigt att dela kretsar. Någon kan tex göra en cirkel med svenska landskapsfotografer och dela den med andra.

Det kanske verkar krångligt, men om du investerar några timmar så tror jag inte att du ångar dig.
 

Herr_Berg

Aktiv medlem
en fiffig sak med google+ är ju att alla bilder och filmer man tar med mobilen automatiskt laddas upp där till ett privat album. Sen är det bara att välja vilka man vill publicera eller redigera, filmklipp lägger man lätt upp på tuben med. Smidigt med sådan backup, skulle haft det med den "riktiga" kameran med.
 

iSolen.se

Guest
en fiffig sak med google+ är ju att alla bilder och filmer man tar med mobilen automatiskt laddas upp där till ett privat album. Sen är det bara att välja vilka man vill publicera eller redigera, filmklipp lägger man lätt upp på tuben med. Smidigt med sådan backup, skulle haft det med den "riktiga" kameran med.
Finns det till iphone?
 
ANNONS