Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Photoshop på (mycket) högupplöst skärm?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jocce

Aktiv medlem
Precis fått min Dell XPS 13.

13" skärm med 3200x1800 i upplösning.

Grymt härligt! MEN så klart blir vissa saker VÄLDIGT smått.

Finns det någon inställning i Photoshop CC eller i Windows 8.1 som gör att Photoshop (och troligen andra program ;) ) blir bättre anpassade för den höga upplösningen?


/Jocce
 

Malmöpågen

Aktiv medlem
Mjukvaran måste isåfall innehålla GUI-grafik som är större och då anpassade till den högre upplösningen, det tvivlar jag att det existerar på desktop-mjukvara.

Du får leva med att dessa är små eller får du sänka upplösningen.
 

horvendile

Aktiv medlem
Finns det någon inställning i Photoshop CC eller i Windows 8.1 som gör att Photoshop (och troligen andra program ;) ) blir bättre anpassade för den höga upplösningen?
Ja, det ska det göra. Både i Win8.1 och Photoshop CC faktiskt. Jag kollade upp det senare när jag själv funderade på att köpa en 13,3" 3200x1800-skärm.
Tyvärr vet jag inte var... men det ska finnas.
(Inte så hjälpsamt svar kanske, men nu vet du i alla fall att det kan vara lönt att fortsätta leta!)
 

Torda

Aktiv medlem
- Högerklicka på skrivbordet, välj "Anpassa"
- Välj "Bildskärm" (nere till vänster)
Räcker inte standardinställningarna till, så klicka på "Alternativ för anpassad storlek" och välj procent av ursprungsupplösningen.
 

Jocce

Aktiv medlem
Hittade i Photoshop! Blev klart bättre!

Bridge är dock svårläst, men hittar inte motsvarande där....


/Jocce
 

MFzombie

Medlem
För dom som inte vet går man in på redigera » inställningar » experimentella funktioner » skalförändra gränssnitt 200%.
 

Jocce

Aktiv medlem
Hoppas dom kommer med en uppdatering där man kan justera inställningarna själv, hade nog velat ha kanske 150% istället för 200...

Sen hoppas jag framförallt att dom kommer med en uppdatering till Bridge, för där blir det hopplöst litet just nu...
(Till Mac finns redan stödet för högupplöst till Bridge, så hoppas det kommer till Windows snart...)


/Jocce
 
ANNONS