Annons

Fotohjälpen 2015 (ett projekt för Musikhjälpen 2015)

Produkter
(logga in för att koppla)

Gustafjansson.se

Aktiv medlem
Hej, jag är helt grön på Fotosidan.se men jag vill ta upp ett projekt jag publicerade igår som riktar sig mot Svenska fotografer (amatörer som proffs). Projektet heter Fotohjälpen och är tänkt att samla Svenska fotografer för att skapa en digital insamling till Musikhjälpen 2015.

Tänk er att vi är ett gäng fotografer som tar ett foto under årets tema och lägger upp till försäljning i samband med Musikhjälpens tradera-auktioner. Försäljningsvärdet skänker man sedan till Musikhjälpens insamling. Fotografen bidrar till en bra sak > Ett hem får en fin tavla som förhoppningsvis påminner åskådarna om världens orättvisor under en längre tid än Musikhjälpens vecka > Utsatta områden får ekonomiskt stöd.

Mer information, projektets logga för sociala medier ( #fotohjälpen ) och uppdateringar av projektet kan finnas här: gustafjansson.se/fotohjalpen

Hjälp gärna till att sprida detta på era sociala medier till andra fotografer som kanske missar denna post. :)
 

Bilagor

Gustafjansson.se

Aktiv medlem
Årets tema!

Årets tema är nu utannonserat och Fotohjälpen uppdaterat!

Årets tema för Musikhjälpen är klimatet. Under de senaste fem åren har 100 miljoner människor behövt fly från klimatrelaterade katastrofer. Min tanke för Fotohjälpen är med andra ord att fota något som relaterar till klimatfrågan på ett eller annat sätt. Det kan vara en personlig tolkning, en bild från en plats som drabbats av en klimatrelaterad katastrof eller något annat som bildens skapare tolkar som passande för ändamålet.

Målet med Fotohjälpen är att engagera Svenska fotografer i frågan, lägga ut en tavla för auktion under Musikhjälpen-veckan (13-19 december) och bidra med dess försäljningsbelopp samt en tavla som ska påminna ägaren och dess gäster om att detta ämne inte bara är aktuellt under veckan som Musikhjälpen befinner sig i Linköping, detta är något som behöver arbetas med under en betydligt längre tid än så!

För mer info: http://gustafjansson.se/fotohjalpen/
 

Gustafjansson.se

Aktiv medlem
Intresseansökan

Jag har nu fixat en intresseansökan för att få en uppfattning om hur stort intresset är för Fotohjälpen Är du intresserad av att delta kan du gå in på gustafjansson.se/fotohjalpen för mer information samt göra en intresseansökan.
 
ANNONS