Annons

Alternativa platser 22 januari

Produkter
(logga in för att koppla)

lottawe

Aktiv medlem
Jag checkar alltså lite alternativ till Cafét i Arvika ifall att vi skulle bli fler än beräknat till träffen den 22/1.

Än så länge klarar vi antalet där, men kanske inte i slutänden.. Nedanstående är bara spekulationer om ut i fall att, men jag vill ha feedback på detta och svar på en fråga iaf.

Jag har inte lyckats hitta något som bräcker priset 25:- för kaffe och semla, men funderar på att kolla med Chili Bar & Kök i Karlstad. De har bl a bra utrymmen, trevlig miljö, personal och en "lilla meny" från 39:-, och jag kan kolla om det funkar att dricka bara kaffe om ni anser det bättre i så fall.

Andra tankar har jag två med liknande priser samt ett tips om hyllan (cafét på biblioteket.) Dock är frågan hur pratglada vi får vara där. Någon som vet?
Tips om andra platser tas tacksamt emot:)

Och framförallt denna frågan vill jag ha besvarad: Hur mycket är ni beredda att betala för att sitta? Vart går er gärns i vad det får kosta om vi träffas ute alltså?


Som exempel på mat Chili serverar klipper jag in "lilla menyn", men även större finns: (Wow, t.o.m ett vegalternativ finns i den lilla;)

Grillade pilgrimsmusslor på bädd av lökkompott med soyavinegrette, serveras med bröd.......... 58:-

Hjortfilérostbiff med basilika och chiliolja, serveras med bröd.......... 58:-

Chilis ishavstoast, med hackad rödlök och creme fraiche.....58:-

Friterade och klyftade vitlökschampinjoner på tomatbädd, åxå med bröd... 39:-

Vitlöksbröd....... 39:-

.
 

Mattias Lundkvist

Aktiv medlem
I Arvika:
-Rackstadmuséets café
-Övervåningen på City-konditoriet
-Piren

mvh en Exil-Arviking som gärna skulle vara med men är allt för sällan i Värmland...
 

lottawe

Aktiv medlem
Nu är det bestämt, vi träffas i Karlstad!

Tack Mattias för tips. De lägger vi på minnet för en annan gång:)

Jag tror vi kan glömma min tanke om Chili. Tänkte efter lite och är rätt säker på att de inte har öppet alls dagtid på Lördagar. Tyvärr, för deras luncher för 57:- inkl. kaffe är toppen.

Jag har faktiskt torka på ideér då det gäller billiga cafeér, men hoppas på tips från er också.

Viktiga frågor:
1. Vet Du något passande ställe som rymmer oss utan att vi sprids ut vid massor av olika småbord?

2. Vill Du äta mat eller dricka kaffe? Hur mycket tycker du det är värt att betala för en stund sittande med WFS-gänget?



Jag erkänner direkt att jag sällan fikar på andra ställen jag vet har gott om utrymme än Arena (utefter fönstret finns nog plats), eller lunchar på Valfrids eller Chili, men inget av dem är superbilligt och Chili har förmodligen inte ens öppet. Ska surfa ut en stund och fråga några kompisar om tänkhjälp också, men Er hjälp kanske hinner först?

Att det löser sig är jag säker på, men just nu känns det svårt. Jag måste veta hur priserna får ligga.
Lägger ni dem vid 0:- återstår nog bara ett bussgarage i Grums eller en iskall sommarstuga vid Skutberget;)
 

pettersson

Aktiv medlem
Det var ju lite synd, att ta sig ända till Karlstad blir ju lite problematiskt. Å andra sidan hoppas jag att det är fler som kan komma till Karlstad - jag tänkte mest komma för att det vore en kul grej när det ändå är så nära. Nåväl, blir det något möte i Arvika så kanske jag dyker upp.

Lycka till!

/Andreas.
 

Picture

Aktiv medlem
Andreas - vill du så kan du ju åka med mig! Om du kan ta dig till Arvika vill säga. Jag har plats för dig och ett par till i bilen. Säg till i så fall, antingen här eller via mail.
 

Picture

Aktiv medlem
Ställen att sitta på, priser m m

På fråga 1 svarar jag "vet inte". På fråga 2 svarar jag att jag kan tänka mig att fika. Eller äta mat. Det spelar inte så stor roll. En kostnad runt hundringen är väl ok när man går på premiär? :eek:)
 

lottawe

Aktiv medlem
Jo, jag kan också tycka någon hundring är ok. Väntar in fler svar på den frågan dock. Några i gänget är studerande och helst vill jag hitta ett ställe som kan erbjuda allt från kaffe från 15:- till mat för ett rimligt pris.

Vidare funderar jag på om några av de som kommer från andra kommuner kanske föredrar mat framför fika? Är man borta några timmar och drar igång mitt på dagen kanske det är smart med ett ställe där både mat serveras eller bara kaffe för de som vill. Själv äter jag gäna om tiden ska vara ungefär densamma som för Arvikamötet, klockan 12-16 var sagt i Arvika. Är jag enssam om det?
Är tiden bra med tanke på kommunikationsmöjligheter till Karlstad eller bör vi kanske senarelägga med någon timme förresten?
Tyck gärna till!

Isabella skickade ett tips om gjuteriet via mail och det låter väl bra och kan ju kollas upp. Jag ska svara henne nu.

Problemet idag är att jag drabbats av ganska rejäl röstförlust efter en förkylning och låter som en kråka. Jag kan nog inte ringa någonstans på några timmar just nu alltså men hoppas på att bli bättre. Ser fram mot fler svar här innan jag ringer runt också;)
 

Tes

Aktiv medlem
12-tiden passar mig bra och om nån vill så får de gärna åka med efter vägen. Kan iallafall ta minst 2 personer (3 om sambon inte ska med och shoppa under tiden).

Räcker med fika för min del och jag har tyvärr inga bra idéer på ställen.
Dyrt får det helst inte heller bli för jag är ganska pank efter alla helger.
 

Picture

Aktiv medlem
Jag är hur flexibel som helst när det gäller tider, så mig behöver du inte fundera på. Jag tror det är en bra idé du har om att stället vi sitter på ska erbjuda både fika och mat, eftersom en del kanske har haft en bit att åka.
 

KRS

Medlem
detta låter ju jätte bra !

-Café tips ... studiefrämjandet har ett litet billigt café där vi säkert får vara.
annars finns ju massa caféer mitt i stan som e mysiga... tex. Coozy!

om ute ställen är aktuellt så kan jag prata med arena (jobbar där ibland)

Mvh / Kim
 

lottawe

Aktiv medlem
KRS skrev:
detta låter ju jätte bra !

-Café tips ... studiefrämjandet har ett litet billigt café där vi säkert får vara.
annars finns ju massa caféer mitt i stan som e mysiga... tex. Coozy!

om ute ställen är aktuellt så kan jag prata med arena (jobbar där ibland)

Mvh / Kim
Kanonbra Kim om du vill kolla med Arena. För visst får vi plats ett rätt stort gäng ganska sammanhängande där efter fönstret utan att vara tvungen fördela oss i olika bås?
Är det ok där att några äter medan andra väljer bara kaffe i ett såpass stort gäng?

Jag brukar käka någon typ vegetarisk tortillas där som jag tror går runt hundringen med vichy till och kaffe efteråt, men kolla priserna lite grann för säkerhets skull både på klaffe och mat så det inte drar iväg massvis om vi träffas där.

Studiefrämjandet, vart ligger det? Serveras bara fika eller även mat?

Jag kollar Chili en gång under dagen också, men bokar inget klart förran vi kan jämföra ställen. Kanske har de öppet några timmar på Lördagar dagtid iaf enligt ryktet..
 

Tes

Aktiv medlem
Picture skrev:
Åker du från Uddevalla eller Torsby? Kan vara bra att veta för den som vill åka med. :eek:)
Från Torsby blir det. Resrutt blir sen efter vad som passar den som vill med. Det finns ju många vägar ned så att säga.
Får jag en noggrann hänvisning om vart jag ska i Karlstad sen? Är dåligt känd med stan och har ett uruselt lokalsinne!
 

Picture

Aktiv medlem
Tes skrev:
Får jag en noggrann hänvisning om vart jag ska i Karlstad sen?
Jag skulle tro att vi lägger ut en kartlänk till eniro.se här på forumet samt att vi skickar samma länk i ett gruppmail till alla så fort det är bestämt var vi ska vara. Lotta håller på att forska runt lite bland Karlstads fik och matställen som du ser ovan.
 

KRS

Medlem
jag kan kolla med Arena... där får vi plats!
hur många ca blir det??
dag och tid??

är det chilli i KD du ska kolla med så finns inte det kvar... heter O´learys och är den sport pub nu för tiden!
MVH/ Kim
 

lottawe

Aktiv medlem
KRS skrev:
jag kan kolla med Arena... där får vi plats!
hur många ca blir det??
dag och tid??

är det chilli i KD du ska kolla med så finns inte det kvar... heter O´learys och är den sport pub nu för tiden!
MVH/ Kim
Kanon att du kollar Arena:) Räkna med 15-20st så får vi snabba på sedan att kolla mer exakt.

Märkte att det inte var Chili längre när jag ringde igår. Trist, för det var bra..
Sen är jag dåligt orienterad vad gäller namnet Coozy. Placerar det inte men kanske är det det nyare som ligger under O´learys? Nåväl, jag tycker vi kan satsa på och hoppas på Arena.

De jag hört från tycker att upp till någon hundring är Ok så man kanske kan utgå från det? Dock är det många som inte sagt något alls. Jag gissar att några inte vill ha mer än kaffe medan andra vill det? Vore kanon att höra mer om detta från er som ska komma.
 

Fruckan

Aktiv medlem
Hehe jag vet inte hur mycket jag vet om detta mötet. Ska vi bara träffas och fika/käka och diskutera lite eller ska vi även bege oss ut och visa våra kunskaper för varandra med våra kameror?

(Jobbar i sälen nu så jag har inte så stor koll;))

I vilket fall är jag med =)
 

lottawe

Aktiv medlem
Fruckan skrev:
Hehe jag vet inte hur mycket jag vet om detta mötet. Ska vi bara träffas och fika/käka och diskutera lite eller ska vi även bege oss ut och visa våra kunskaper för varandra med våra kameror?
Tanken var att träffas och snacka ihop oss om hur vi jagar runt med kamerorna i framtiden, men beroende på väder och hur sent det blir har jag två platser jag skulle kunna tänka mig fota i men helst i halvmörker (det är nästan det runt 16.00 va?) Ett motiv behåller jag för mig själv, men till Stenbron vid Haga vore det kanske kul att bli ett gäng efteråt om fler vill. För några kameror tar vi väl med oss till träffen iaf?

Jag ska dock vara sminkad och klar för annan kväll senast vid ca 19.30 men några bilder tänkte jag ändå hinna innan det.
 
ANNONS