Annons

Sökning av åldrar!

Produkter
(logga in för att koppla)

Digi

Aktiv medlem
Jag tycker att man ska kunna söka efter åldrar i fotografer. Det gör det lättare att prata med de i ens egen ålder!

Mvh Markus Asp
 

Rudestroem

Aktiv medlem
Jaaa!
Det vore ju skitbra.
Så kan man ju typ fylla i "Gotland", "30-35 år". Så poffar alla gotländskor upp som har åldern inne, till skillnad från vissa andra.
Erhm.

Skiiiiitbra idé som sagt!


(Obs, hela inlägget är ironi. Tänkte bara klarlägga så att du fattar.)
 

Arleklint

Aktiv medlem
Digi skrev:
Jag tycker att man ska kunna söka efter åldrar i fotografer. Det gör det lättare att prata med de i ens egen ålder!

Mvh Markus Asp
Du ville ju ha en ungdomspool oxå. Varför tycker du det är viktigt med ålder. Är vi gamlingar jobbiga? ;)
 

pettersson

Aktiv medlem
Jag tycker att man ska kunna söka på civiltillstånd också som Everhill föreslagit. Så kan man söka på singeltjejer i 18-årsldern. ;)

Edit: Typo.
Edit: Typo igen.
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Fotosidan har väl tillräckligt med info för att göra en automagisk matchningsfunktion och skicka bevaknings-e-post när rätt objekt dyker upp. "Gillar solnedgångar och mysiga hemmakvällar framför testtavlan. Ej Canonägare."

(Förtydligande: Ovanstående är ironiskt. Jag tycker att det är fel väg för fotosidan att gå att göra den mer till en social snarare än fotografisk plattform)
 

Canonliza

Aktiv medlem
jimh skrev:
Fotosidan har väl tillräckligt med info för att göra en automagisk matchningsfunktion och skicka bevaknings-e-post när rätt objekt dyker upp. "Gillar solnedgångar och mysiga hemmakvällar framför testtavlan. Ej Canonägare."
*asgarvar*

//Liza
 

pettersson

Aktiv medlem
Åh, tack för tipset Janne, men när jag sedan försökte lägga till "programmera", "c++" eller "bsd" för att förfina och bättre matcha mina intressen blev det inte så många kvar. :(

Edit: Antar att jag får fortsätta beta av din lista. :)
 

Digi

Aktiv medlem
Re: Re: Sökning av åldrar!

Arleklint skrev:
Du ville ju ha en ungdomspool oxå. Varför tycker du det är viktigt med ålder. Är vi gamlingar jobbiga? ;)
Nej, men det kanske är lättare at ungås med varandra om man hittar sin bästis:)

Mvh Markus Asp
 

Digi

Aktiv medlem
pettersson skrev:
Jag tycker att man ska kunna söka på civiltillstånd också som Everhill föreslagit. Så kan man söka på singeltjejer i 18-årsldern. ;)

Edit: Typo.
Edit: Typo igen.
Då är mitt tips msn messenger "över 80 000 singlar:)

Mvh Markus Asp
 

andreasc89

Avslutat medlemskap
Okej, jag kan bidra med det första seriösa svaret här...

Det skulle vara väldigt bra med åldersökning. m jag t.ex. söker på medlemmar i Göteborg för att hitta en fotokompis så får jag över 500 träffar.
Det är säkert minst det fyrdubbla eftersom alla inte fyller i ort. Om man vill ha en fotokompis i sitt område så kanske det är kul med någon i sin egen ålder.
Vilket är roligast, gå runt på stan och fotografera och sedan kolla på bilder och diskutera dem osv med en på 15 år (i mitt fall) eller en som kanske är 20 år äldre.

/A\
 

Canonliza

Aktiv medlem
Digi skrev:
Jag trodde idén var för att söka efter fotografer i våra åldrar. 10-18 t.e.x.
Annars har jag ett tips till dig med.

Mvh Markus Asp
Tipsa på du. Men jag väljer inte vänner, kollegor eller umgänge efter ålder. Jag söker efter andra kvaliteter.
Men jag tackar för att jag i framtiden vet vem jag kan vända mig till för råd/tips...
//Liza
 

Canonliza

Aktiv medlem
andreasc89 skrev:
Okej, jag kan bidra med det första seriösa svaret här...

Det skulle vara väldigt bra med åldersökning. m jag t.ex. söker på medlemmar i Göteborg för att hitta en fotokompis så får jag över 500 träffar.
Det är säkert minst det fyrdubbla eftersom alla inte fyller i ort. Om man vill ha en fotokompis i sitt område så kanske det är kul med någon i sin egen ålder.
Vilket är roligast, gå runt på stan och fotografera och sedan kolla på bilder och diskutera dem osv med en på 15 år (i mitt fall) eller en som kanske är 20 år äldre.

/A\
Det är synd om du inte kan se kvaliteterna med båda möjligheterna. Jag vet inte många fotoklubbar som delar in sig i ålder. Alla är intresserade av bilderna...just för att olika åldrar mm kan ge olika perspektiv och olika bildresultat.
Varför kan vi inte lära oss o dra nytta av varandra?
Sen tycker jag att FS alltid har varit en öppen sajt där bilden/fotografering är i fokus...inte ålder. Vill man ha det så begränsat finns ju alltid möjligheten att komplettera ert medlemsskap på FS med en egen hemsida.

//Liza
 

Arleklint

Aktiv medlem
Digi skrev:
Jag trodde idén var för att söka efter fotografer i våra åldrar. 10-18 t.e.x.
Annars har jag ett tips till dig med.

Mvh Markus Asp
Skapa en tråd i "Fotokompis", den avdelningen i forumet är tänkt just för att hitta folk att fota ihop med.
 
ANNONS