Annons

Bildkommentarer

Produkter
(logga in för att koppla)

Artificiell

Aktiv medlem
xandx skrev:
Sedan kan det vara så att man får mycket komentarer på en bild och hamnar som jag på minus 30 :) Har en bild som blev vald till en av månadens favoritbilder och den har typ samlat på sig 27 komentarer.
Med så få kommentarer som du lämnat under ett och ett halvt år så förstår jag att du hamnat i en svår situation. Stackare ;)
 

Tammy

Aktiv medlem
Artificiell skrev:
Vet inte om det var riktat till mig, men närmare 1 900 kommentarer på ungefär 9 månader är väl inte så illa pinkat? Har samtidigt fått drygt 700. Ganska positiv relation tycker jag.

Nä, absolut inte dåligt pinkat av dig!

och NEJ, jag tänkte inte alls på dig, tycker nog att din egen statistik säger det mesta...eller hur?

Du både ger å får = kanon! :eek:)

Mer illa är det ju om man inget ger, eller väldigt sällan - å sen gnäller att man inget får...

Som sagt var, det väller in bilder här, å det är omöjligt att hinna se alla bilderna..alltså är det ju extra bra om folk visar framfötterna lite... ungefär som i arbetslivet :eek:)
 

Musen

Aktiv medlem
Ge & Ta

Tammy Bergstöm skrev
Mer illa är det ju om man inget ger, eller väldigt sällan - å sen gnäller att man inget får...
Som sagt var, det väller in bilder här, å det är omöjligt att hinna se alla bilderna..alltså är det ju extra bra om folk visar framfötterna lite... ungefär som i arbetslivet :eek:)

Jag håller med dig Tammy men...
om han/hon ger och ger till vissa personer och som inte ens bemödar sig att kika på sidan hos denna person som ger ....eller kikar in bara för att se vem det är som kommenterat... till slut så tröttnar man kanske...jag gör det iaf. Nu snackar jag inte om att kommentera en bild utan ganska många...

Vad skall man göra i detta läget? skall man tala om för personen att man är besviken över detta eller bara skita i det?

Vad tycker ni?

Mvh
Magnus
 

evalisen

Aktiv medlem
Magnus, jag hade skitit i det till slut.
Hade inte sagt något.. för jag tycker inte man kan kräva kommentarer bara för att man kommenterat mycke eller så.
Men självklart hade jag tröttnat, och det har hänt flera ggr att jag kännt så.
Får man inget tack ens tillbaka, så kan det ju kvitta liksom.
 

Musen

Aktiv medlem
Ge & Ta

Tack Eva och Ulf för svar!

Jag är kluven! sugen på att skriva nått surt i dessa personers gästbok samtigt är jag en snäll kille ju..vill inte att någon skall tycka att jag är en surskit. Får se hur jag går tillväga..

Mvh
Magnus
 

lottawe

Aktiv medlem
Jag skulle inte bry mig.
Skulle nog fortsätta kommentera de bilder jag ville kommentera oavsett vem fotografen var och oavsett om denne tackat, tittat tillbks eller inte faktiskt.

Skulle jag vilja ha kontakt med någon av någon orsak så skulle jag däremot inte gå via bilderna utan via gb eller mail eller så.
 

Musen

Aktiv medlem
Ge och Ta

en sak till...en del av dessa är ganska flitiga på att kommentera....lite mysko i mina ögon...
:))
//Magnus
 

evalisen

Aktiv medlem
Lotta, jag förstår att du tänker så... jag menar du har en bild utlagt för kritik. ;o)
Sen är du väl inte den flitigaste att kommentera heller. ;o)

Men självklart ska man göra som man själv känner, inget tvång på något sätt. Då blir det trist tycker jag.
 

lottawe

Aktiv medlem
Precis. Jag har faktiskt ett liv utanför bildkommenterande/bilduppladdning och fotosida med och kommenterar bara när jag känner för det. Aldrig för att ragga motkommentarer..

Men sammanslaget har jag iaf gett flera tusentals kommentarer och haft några hundra bilder genom åren, så helt oflitig har jag nog inte varit alltid..

PS. Gav faktiskt två kommentarer igår och två idag. För att jag kände för det och med hopp om att tillföra något..
 

evalisen

Aktiv medlem
hahaha
Ragga motkommentarer... nä men du är ju bara för dum! :eek:))

Så du menar att vi andra som gillar bilddelen och titta och kommentera bilder, vi har inget liv?
Fan så löjligt!
 

lottawe

Aktiv medlem
Nä, nu läser du så dä totalfel. Jag skrev inget om andra.. Eller andras liv.. (och jag gillar också bilddelen och tittar också där dagligen. Bl.a som strögöra vid telefonsamtal.)

Det med motkommentarer skrev jag för att jag faktiskt antar att det delvis var det som önskades ang. Musens funderingar, men jag kan också ha missuppfattat.
 

lottawe

Aktiv medlem
Sen är det ganska hårda ord att både kalla mig för dum och "Fan så löjligt" i ett och samma inlägg! Jag hoppas du skärper till dig och slutar gå på så där. Det gör inget gott för diskussionen.

Så var det sagt också.
 

evalisen

Aktiv medlem
Så du menar att du inte klarar dom orden?
Som brukar uttrycka sej värre själv, märkligt tycker jag.

Mitt tålamod börjar faktiskt ta slut!
 

Tammy

Aktiv medlem
Re: Ge & Ta

Musen skrev:
Tammy Bergstöm skrev
Mer illa är det ju om man inget ger, eller väldigt sällan - å sen gnäller att man inget får...
Som sagt var, det väller in bilder här, å det är omöjligt att hinna se alla bilderna..alltså är det ju extra bra om folk visar framfötterna lite... ungefär som i arbetslivet :eek:)

Jag håller med dig Tammy men...
om han/hon ger och ger till vissa personer och som inte ens bemödar sig att kika på sidan hos denna person som ger ....eller kikar in bara för att se vem det är som kommenterat... till slut så tröttnar man kanske...jag gör det iaf. Nu snackar jag inte om att kommentera en bild utan ganska många...

Vad skall man göra i detta läget? skall man tala om för personen att man är besviken över detta eller bara skita i det?

Vad tycker ni?

Mvh
Magnus

Magnus, jag vet faktiskt inte vad man ska göra!

Förstår precis vad du menar dock!
 

lottawe

Aktiv medlem
evalisen skrev:
Så du menar att du inte klarar dom orden?
Som brukar uttrycka sej värre själv, märkligt tycker jag.

Mitt tålamod börjar faktiskt ta slut!
Ännu en gång Eva ber jag dig lägga av.

Jag brukar respektera människor forumet och uttrycker inte att någon _Är_ dum så sluta nu! Tycker dina beskyllningar börjar bli för många nu. Varför inte hålla sig till sak?

Och varför i all världen alltid ta åt sig personligt av de inlägg jag skriver?
 

Musen

Aktiv medlem
Ge & Ta

Lotta W Elofsson skrev

Nä, nu läser du så dä totalfel. Jag skrev inget om andra.. Eller andras liv.. (och jag gillar också bilddelen och tittar också där dagligen. Bl.a som strögöra vid telefonsamtal.)

Det med motkommentarer skrev jag för att jag faktiskt antar att det delvis var det som önskades ang. Musens funderingar, men jag kan också ha missuppfattat.



Näää det hela handlar inte om "ragga" rena motkommentarer tycker man skall uttrycka det hela som mer vett och etikett...om någon kommenterar många av mina bilder ger jag kommentarer tillbaka...gör inte du det?


//Magnus
 

lottawe

Aktiv medlem
Re: Ge & Ta

Musen skrev:
om någon kommenterar många av mina bilder ger jag kommentarer tillbaka...gör inte du det?


//Magnus
Jag tittar oftast tillbaks iaf eftersom jag är nyfiken på vem som gav mig kommentaren. Ibland hittar jag bilder jag vill säga något om, ibland inte.. Ibland lämnar jag ett tack i gästboken.. Men att få kommentarer ser jag inte som att jag behöver kommentera tillbaks. Nej.
 
ANNONS